شناسهٔ خبر: 67282152 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل صندوق توسعه و احیا:

۱۰۰ بنای تاریخی تا پایان سال به بخش خصوصی واگذار می‌شود

قزوین - ایرنا - مدیرعامل صندوق توسعه و احیای اماکن تاریخی کشور گفت: ۱۰۰ بنای تاریخی در کشور تا پایان سال با هدف توسعه کاربری‌های گردشگری به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

صاحب‌خبر -

شهاب طلایی شکری روز پنجشنبه در جریان افتتاح دومین دفتر نمایندگی صندوق توسعه و احیا در استان قزوین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قرار است براساس زمان بندی صورت گرفته تا ۶ ماه نخست سال جاری بتوانیم ۵۰ آثار تاریخی را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی با بیان اینکه تا پایان سال باید هر ۲۰ روز یک افتتاحیه بنای تاریخی را در سطح کشور داشته باشیم، ادامه داد: برنامه‌ریزی شده که مجموع ۱۰۰ بنای تاریخی به سرمایه‌گذار واگذار شده و روند احیای بناها سرعت بگیرد.

طلایی شکری تصریح کرد: از ۵۴ مجموعه کاروانسرای ثبت جهانی در کشور، ۳۵ مورد متعلق به صندوق توسعه و احیا است که کاره ای مزایده برای واگذاری آن در دستور کار قرار دارد.

این مسوول همچنین به برآورد اولیه سرمایه گذاران در احیای آثار تاریخی اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۴۰۰ میلیارد تومان برآورد اولیه صورت گرفته که البته این رقم نسبت به زمان تغییر خواهد کرد.

مدیرعامل صندوق توسعه و احیای اماکن تاریخی کشور خاطرنشان کرد: بیش از ۴۵ بنای تاریخی در کشور به بخش خصوصی واگذار شده و دولت سیزدهم در احیای آثار تاریخی رکورد دولت‌ها را شکسته است.

نظر شما