شناسهٔ خبر: 67281947 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

برنده تقابل محرم نویدکیا با تیم سابقش چه کسی خواهد بود؟

فینال تشریفاتی یا برادرکشی در تهران

فینال تشریفاتی یا برادرکشی در تهران

صاحب‌خبر -

سپهر ستاری؛ فینال جام حذفی فوتبال ایران بین تیم های سپاهان و مس رفسنجان در ورزشگاه آزادی تهران و با کمک داور ویدیویی برگزار خواهد شد تا فصل فوتبالی به طور کامل به پایان برسد. دیداری که در لیگ برتر در بازی رفت با برتری پرگل ۴ بر ۱ طلایی‌پوشان خاتمه یافت و در بازی برگشت با تساوی یک بر یک همراه بود ولی این بار قضیه فرق می‌کند و برنده صاحب عنوان قهرمانی خواهد شد.

سپاهان در شرایطی پای به میدان این مسابقه خواهد گذاشت که آخرین بار ۹ سال پیش طعم قهرمانی را چشید و فاتح رقابت های لیگ برتر شد و از آن روز به بعد هیچ عنوانی را به دست نیاورده است. همچنین آخرین قهرمانی سپاهان در جام حذفی هم به ۱۱ سال پیش برمی‌گردد که آن‌ها با برتری مقابل پرسپولیس صاحب جام قهرمانی شدند.

این بازی برای ژوزه مورایس هم بسیار مهم خواهد بود چرا که این سرمربی گران‌قیمت پرتغالی در طول دو فصل حضور خود در جمع اصفهانی‌ها نتوانست جامی به هواداران تیمش هدیه دهد و حالا این فرصت را دارد که سپاهان را صاحب جام کند. در سمت مقابل مس رفسنجان با وجود حواشی زیاد، توانسته برای اولین بار به فینال جام حذفی برسد . محرم نویدکیا کاپیتان اسبق و اسطوره سپاهان، باید برای اولین بار علیه قهرمانی این تیم بجنگد و جالب اینکه بدانید نویدکیا آخرین کاپیتانی بوده که جام قهرمانی را برای طلایی‌پوشان بالای سر برده است.

تقابل‌های جذاب

حضور محرم نویدکیا روی نیمکت مس به خودی خود اتفاق جذابی است. اسطوره و نماد باشگاه سپاهان که در قامت بازیکن هرگز مقابل این تیم به میدان نرفته است و حالا باید برابر تیم محبوبش در مسیر قهرمانی قدم بردارد. اما نویدکیا تنها سپاهانی مس نیست. محمد نژادمهدی، حسن جعفری، مهدی ترکمان، جلال علی محمدی، سجاد شهباززاده و محمدرضا مهدیزاده هم سپاهانی‌های سابق هستند که حالا برابر این تیم به میدان خواهند رفت.

سابقه دیدار

بازی رفت دو تیم در لیگ برتر با برتری پرگل ۴ بر یک سپاهان در اصفهان همراه بود و در بازی برگشت در رفسنجان دو تیم به تساوی یک – یک رضایت دادند و حالا برای سومین بار در طول فصل و این بار در فینال جام حذفی به مصاف هم خواهند رفت.

دیدار تشریفاتی

البته مسابقه فینال از حیث کسب سهمیه آسیایی تشریفاتی است و باتوجه به عدم صدور مجوز حرفه‌ای مس رفسنجان، در صورت وقوع هر نتیجه‌ای سپاهان به عنوان تیم سوم لیگ برتر راهی دیدار پلی‌آف لیگ نخبگان خواهد شد.

نتیجه دو تیم در مرحله گذشته

سپاهان در اصفهان با نتیجه ۲ بر ۱ از سد گل‌گهر سیرجان گذشته و به فینال صعود کرد و مس رفسنجان در اراک و پس از تساوی در وقت های قانونی و اضافه، در ضربات پنالتی با نتیجه ۴ بر ۲ برنده شده و راهی دیدار پایانی شد.

۲۵۷ ۲۵۱

نظر شما