شناسهٔ خبر: 67281884 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اهمیت واقعه غدیر خم در اعتلای فرهنگی جامعه

امام جمعه بابل با تاکید بر گرامیداشت اعیاد و مناسبت‌های ملی و مذهبی در احیای شئون مذهبی گفت: تبیین اهمیت واقعه غدیر خم ضرورت فرهنگی و اعتقادی جامعه است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، حجت الاسلام روحانی در گردهمایی روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران  با اشاره به اینکه اگر غدیر درست تبیین شود موجب وحدت شیعه و سنی می‌شود افزود: غدیر سیاسی‌ترین عید مسلمین است باید با شیوه‌های درست از ظرفیت تمامی افراد برای معرفی اهل بیت و امام علی (ع) استفاده شود.

وی با بیان اینکه گرامیداشت ایام عید امامت و ولایت امروز بیشتر از ایام و مناسبت‌های دیگر در بین مردم و جوانان حائز اهمیت است، افزود: ما در اسلام هر آنچه داریم از برکت غدیر خم است.

حجت الاسلام روحانی غدیر خم را آغاز راهی برای رسیدن به حکومت جهانی امام زمان (عج) دانست و افزود: تمامی اقشار جامعه از جمله کارمندان، بازاریان و اصناف، روحانیون، اساتید دانشگاه، نخبگان، دانش‌آموزان، دانشجویان، کارگران و کشاورزان و روستاییان باید در حد توان مبلغ غدیر باشند.

آهنگری مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران به برنامه‌های ایام تابستان این اداره کل اشاره کرد و گفت طرح ملی طوبی از جمله و راهبرد حکیمانه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حل مسائل کشور با مردم امکان پذیر است و اگر ما بتوانیم زمینه و بستر حضور مردم و نقش آفرینی شأن را در بخش‌های مختلف ایجاد کنیم به تعبیر مقام معظم رهبری همه مشکلات کشور قابل حل است و برعکسش اگر نتوانیم این اتفاق را رقم بزنیم، دچار مشکل خواهیم شد.

وی از اجرای طرح شهید آوینی در استان خبرداد وگفت: طرح قرارگاه شهید آوینی هویتی جریان ساز، گفتمان ساز، مردمی و مسئله محور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: این طرح قرار است به مسائل اصلی فرهنگی و هنری استان با تکیه بر ظرفیت حلقه‌های میانی و نهاد‌های مردمی بپردازد و از این روی می‌توان گفت صاحب اصلی این طرح‌ها گروه‌های جهادی، مردمی و انقلابی هستند.

در حاشیه این نشست از دو طرح کاریکاتور جوانی جمعیت و سلسه نشست‌های سواد رسانه‌ای رونمایی شد

نظر شما