شناسهٔ خبر: 66642062 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ضرورت ترویج فرهنگ غدیر در کشور‌های اسلامی

نماینده ولی فقیه در مازندران: واقعه غدیر خم باید به صورت فرهنگ ولایت پذیری به جهان معرفی شود که راهکارش ترویج فرهنگ غنی اسلام ناب محمدی (ص) است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌نماینده ولی فقیه در مازندران در جلسه هماهنگی بزرگداشت دهه غدیر استان با بیان اینکه ولایت به عنوان اصل اساسی در جامعه اسلامی است گفت: ولایت مسأله مهم اعتقادی است که باید برای تقویت و تبیین آن در جامعه از وجود کارشناسان، روحانیان و مبلغان به درستی استفاده شود.

آیت الله محمدی لائینی افزود: غدیر یک تکلیف الهی و دستور خداوند به حضرت محمد (ص) بود و باید در این ایام، مسأله ولایت به درستی در جامعه و در بین جوانان تبیین شود و واقعه غدیر خم یکی از درخشان‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که آگاهی بیش از پیش مردم جامعه از اهمیت واقعه غدیر، نقش غیرقابل انکاری در تقویت فرهنگ اسلامی در جامعه و ضرورت وجودی امام و رهبر و ولایت در جامعه دارد.

آیت الله محمدی لائینی گفت: غدیر در حقیقت به منزله اکمال و اتمام دین بوده و یکی از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان است و به همین دلیل همه ما به عنوان مسؤولان فرهنگی جامعه باید در جهت شناساندن کامل غدیر و پیام آن و همچنین دستاورد‌های غدیر به نسل جدید و جوانان تلاش مضاعف انجام دهیم و واقعه غدیر خم باید به صورت یک ارزش و فرهنگ ولایت پذیری به جهان معرفی شود که راهکارش ترویج فرهنگ غنی اسلام ناب محمدی (ص) است.

دبیر اجرائی ستاد غدیر مازندران نیز اجرای برنامه‌های راهبردی ،مجازی و رسانه‌ای شناخت و تبلیغ واقعه غدیر ،برپائی ایستگاه‌های مردمی صلواتی  با توزیع شیرینی و شربت و جشن‌های مردمی در قالب تجمعات غدیر را از برنامه‌های هفته غدیر در استان برشمرد.

ضرورت ترویج فرهنگ غدیر در کشور‌های اسلامی

 

حجت الاسلام ابراهیمی از برگزاری اجلاسیه ای با عنوان راه‌های شناخت و گسترش آداب و سنن اجتماعی واقعه غدیر با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و مراکزعلمی مازندران در آینده نزدیک خبر داد  و گفت: پیش کنگره آن هم هفته غدیر برگزار می‌شود.

در پایان  این جلسه، از پرچم و نماد غدیر که به همت مبلغان غدیر کشور تهیه شده رو نمایی شد.

<div id="video-display-embed-code_11108404"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4232970/11108404?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما