شناسهٔ خبر: 67281537 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گام اول سرمایه‌گذاری یک‌هزارو ۵۰۰ میلیارد ریالی در گردشگری آذربایجان‌غربی برداشته شد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۱ فقره موافقت اصولی برای طرح‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در استان صادر شد که میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده برای آنها به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال می رسد.

صاحب‌خبر -

مرتضی صفری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اجرای این طرح ها برای ۷۰ نفر به صورت مستقیم زمینه اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: این طرح ها در بخش های هتل‌آپارتمان، بوم‌گردی، سفره‌خانه سنتی و مهمان‌پذیر بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین مقرر شد که چهار طرح آماده بهره برداری در حوزه گردشگری استان به سامانه مربوطه اعلام شده و بازرسی های لازم صورت گیرد.

صفری با اشاره به دستور ویژه استاندار آذربایجان غربی و همکاری و مساعدت اداره‌کل آموزش و پرورش استان در خصوص استفاده بهینه از مدرسه تاریخی ۲۲ بهمن ارومیه اظهار کرد: این مدرسه به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان واگذار شده و قرار است بازارچه صنایع دستی و موزه ورزش استان و سایر موزه‌های تخصصی در آن راه اندازی شود.

وی گفت: در این خصوص اقدامات لازم آغاز شده و با همراهی دستگاه های مختلف اجرایی سعی می کنیم با راه اندازی سریع این مرکز، زمینه حضور گردشگران و بازدیدکنندگان فراهم شود.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی دارای بیش از یک هزار و ۸۰۰ اثرتاریخی ثبت ملی و جهانی شده که قره کلیسای چالدران، تخت سلیمان تکاب، آیین مذهبی قره کلیسا و کاروانسرای شاه عباسی خوی در فهرست آثار جهانی قرار دارند.

افزایش طرح های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری سبب توسعه زیر ساخت های این صنعت در استان شده و زمینه رونق روزافزون بخش گردشگری را فراهم می کند.

نظر شما