شناسهٔ خبر: 67322154 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

به علت حمایت نکردن از اشتغال

تهدید بانکهای استان توسط استاندار کرمان

استاندار کرمان به بانکها هشدار داد در صورت تداوم حمایت نکردن از اشتغال زایی ، شرکتهای‌بزرگ را مجاب به جابجایی حسابشان به دیگر بانکها می کند.

صاحب‌خبر -
تهدید بانکهای استان توسط استاندار کرمان
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،استاندار در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان  با اشاره به ضرورت ایجاد اشتغال جدید و پایدار و کمک به ایجاد ظرفیت اشتغال گفت‌:معیشت مستقیم مردم از همین راه است و باید همه دستگاه ها  در این حوزه کمک کنند.
محمد مهدی فداکار، ایجاد اشتغال را از کارهای خیرو ماندگار برشمرد و از سویی پیگیری وجذب اعتبارات اشتغال زایی را از وظایف دستگاه ها بیان کرد.
وی به بانکها هشدار داد ، در صورت، تداوم بی  حمایتی از اشتغالزایی ، شرکتهای‌بزرگ را مجاب به جابجایی حسابشان به دیگر بانکها می کند.
وی با انتقاد از عملکرد برخی بانک‌ها گفت :اینکه  منابع عظیم مالی در اختیار برخی بانکها قرار داشته باشد اما تسهیلات اشتغالزایی پرداخت نکند ، شیوه صحیحی نیست و بزودی سرمایه شرکتهای تاثیر گذار از این بانکها خارج می شود.
وی پرداخت تسهیلات اشتغالزایی را به نوعی ،نجات دهنده زندگی روزمره برخی مردم دانست و گفت: کمک به افراد مستعد می‌تواند زمینه اشتغالهای جدید را فراهم کند.
آقای وحیدی مدیر کل برنامه و بودجه استان هم در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان با اشاره به اینکه ۳.۶ درصد شاغلین کشور را دارا هستیم ،عنوان کرد چهار درصد افراد جویای کار کشور نیز کرمانی هستند.
وی نرخ بیکاری را 10 درصد بیان کرد و گفت: در همه فصول غیر از زمستان نرخ بیکاری پایین است.

 

نظر شما