شناسهٔ خبر: 67322169 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان به ایسنا خبر داد:

شاد پیمایی و جشن‌های خیابانی غدیر در ۱۲ شهر استان سمنان

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استانو مسوول ستاد دهه امامت و ولایت استان سمنان از برنامه‌ریزی برای برگزاری شادپیمایی بزرگ غدیر در شهرستان‌های هشتگانه این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام عباس خرمیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این مجموعه جشن‌های بزرگ همزمان با عید سعید غدیر در سراسر استان برگزار خواهد شد.

مسئول ستاد دهه امامت و ولایت استان سمنان با اشاره به برنامه‌های پیش بینی شده شاد پیمایی و جشن های خیابانی دهه امامت و ولایت افزود: زمان‌بندی برنامه‌ها در شهرستان‌های مختلف متفاوت است اما آیین شادپیمایی و برپایی جشن‌ها در هر هشت شهرستان استان برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه این جشن‌ها در بسیاری از شهرهای استان اجرایی می‌شود ادامه داد: تاکنون برای برپایی این شادپیمایی در ۱۲ شهر استان هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

رئیس شورای هماهنگی استان سمنان از حضور ده‌ها موکب فرهنگی، هنری و خدمات‌رسان در این جشن بزرگ خبر داد و افزود: در هر شهرستان ۱۱۰ اطعام علوی در مسیر شادپیمایی‌ها نیز برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به برپایی این جشن بزرگ در مرکز استان گفت: این شادپیمایی در سمنان روز سه‌شنبه ۵ تیرماه از میدان کوثر به سمت میدان امام علی(ع) برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: بین ۵۰ تا ۶۰ غرفه در مسیر میدان کوثر تا میدان امام علی(ع) با هدف ارائه برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، پذیرایی و...برپا می‌شود. ضمن اینکه برای حضور هنرمندان و فعالان فرهنگی در بخشی از این برنامه‌ها برنامه‌ریزی شده است.

رئیس شورای هماهنگی استان سمنان از اجرای سرود توسط گروه‌های مختلف در جریان این جشن‌ها خبر داد و تصریح کرد: در شهرهای مختلف برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری، فضاهای بازی و ایستگاه‌های نقاشی برای کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه شاد پیمایی و جشن خیابانی غدیر در شاهرود نیز فردا دوشنبه ۴ تیرماه برگزار می‌شود، افزود: این جشن بزرگ از چهار راه مدرسه قلعه به سمت چایخانه حضرت رضا(ع) شاهرود برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام خرمیان گفت: شاد پیمایی و جشن خیابانی غدیر در دامغان نیز فردا دوشنبه و در مسیر جاده سلامت برگزار می‌شود، اظهار کرد: این جشن بزرگ در دشهر دیباج دامغان نیز روز دوشنبه در امام زاده سید محمد این شهر برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه شاد پیمایی و جشن خیابانی غدیر در شهر رویان نیز برای روز سه شنبه و از از مسجد حضرت قائم عج الله فرجه به سمت گلزار شهدای گمنام برنامه‌ریزی شده، تصریح کرد: این جشن در میامی نیز روز دوشنبه مقابل مسجد جامع این شهر برگزار می‌شود.

مسئول ستاد دهه امامت و ولایت استان سمنان با بیان اینکه این جشن در دو شهر مهدیشهر و درجزین نیز روز سه شنبه برپا می‌شود، اضافه کرد: شادپیمایی و جشن خیابانی غدیر در مهدیشهر از میدان امام رضا علیه السلام به سمت میدان ولی عصر برنامه‌ریزی شده است.

وی گفت: جشن غدیر در شهرستان سرخه نیز روز سه شنبه از حسینیه شهدا به سمت میدان شهید بهشتی برگزار می‌شود، گفت: شادپیمایی و جشن خیابانی غدیر در شهرستان آرادان نیز از میدان امام خمینی به سمت بلوار انقلاب و در روز ۵ تیر برگزار خواهد شد.

مسئول ستاد دهه امامت و ولایت استان سمنان از برپایی این جشن بزرگ در دو شهر گرمسار و ایوانکی در روز سه شنبه خبر داد و گفت: جشن‌های خیابانی غدیر در ایوانکی از مسجد جامع به سمت گلزار شهدای گمنام و در گرمسار نیز در همین روز و از میدان امام خمینی به سمت میدان شهدا برنامه‌ریزی شده است.

وی گفت: خدمات‌رسانی موکب‌ها، ۱۱۰ دیگ اطعام علوی در هر کدام از شهرستان‌های استان، اجرای سرود و نمایش‌های مفرح و شاد، شادپیمایی و پیاده‌روی خانوادگی، برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری، ایستگاه‌های نقاشی و... از جمله برنامه‌هایی است که در حاشیه این جشن‌ها در همه شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی استان سمنان ضمن دعوت از عموم مردم برای حضور در این شادپیمایی و جشن‌های خیابانی خاطرنشان کرد: جشن‌ غدیر به عنوان یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان فضا و بستر مناسبی برای ایجاد نشاط در جامعه است.

انتهای پیام

نظر شما