شناسهٔ خبر: 67281490 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

"ماه توت فرنگی" امشب ظاهر خواهد شد+ فیلم

ماه توت فرنگی روز ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد/ بامداد یکم تیر به وقت ایران) رخ می‌دهد. ماه توت فرنگی روز ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد/ بامداد یکم تیر به وقت ایران) رخ می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ تماشاگران آسمان می‌توانند منتظر دیدن ماه کامل ژوئن باشند فقط یک روز بعد از اینکه معراج تابستان طولانی‌ترین روز سال را نشان می‌دهد.



ماه کامل این ماه در ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد/ بامداد یکم تیر به وقت ایران) برگزار خواهد شد. ماه‌های کامل زمانی اتفاق می‌افتند که ماه مستقیما در مقابل خورشید قرار دارد و به آن اجازه می‌دهد تا از زمین کاملا روشن به نظر برسد.

چرا "ماه توت فرنگی" نامیده می‌شود؟ 

نام ماه‌های کامل از سنت‌های بومی آمریکایی یا اروپایی اولیه گرفته شده است، اگرچه طبق سالنامه کشاورزان، این عمل و نام‌ها نیز توسط نئوپگان‌های مدرن پذیرفته شده است. نام "ماه توت فرنگی" از مردم آلگونکیا گرفته شده و به این واقعیت اشاره دارد که در طول سال توت فرنگی وحشی می‌رسد.

مردم چروکی ماه ژوئن را "ماه ذرت سبز" می‌نامند، در حالی که تلنگیت آن را "ماه تولد" می‌نامند و در کری، به عنوان "ماه تخم گذاری" یا "ماه تخم گذاری" شناخته می‌شود.

نام‌های اروپایی اولیه برای ماه کامل ژوئن شامل" ماه رز "، " ماه عسل "و" ماه مید " است. اصطلاح "ماه عسل" نشئت گرفته از ماه ژوئن یک ماه سنتی برای ازدواج در بسیاری از مکان‌ها بود. چین همچنین از نام‌های ماه کامل استفاده می‌کند و ژوئن را "ماه لوتوس" می‌نامد.

<div id="video-display-embed-code_12463574" ><script type="text/JavaScript" src="https://borna.news/fa/news/play/embed/2108067/12463574?width=400&height=300"></script></div>

ماه کامل در برج جدی

برای کسانی که به نجوم علاقه دارند، ماه کامل این ماه در نشانه‌ی برج جدی، نشانه‌ی جاه طلبی، کار سخت و انضباط است. این باعث می‌شود که زمان خوبی برای فکر کردن در مورد اینکه چقدر در حرفه خود پیشرفت کرده اید یا کجا می‌خواهید باشید.

اما اولین ماه از دو ماه کامل برج جدی نیز اتفاق می‌افتد، زیرا سیاره حاکم زحل به عقب می‌رود، که ممکن است دستیابی به این اهداف را چالش برانگیز‌تر کند. همچنین در فصل سرطان عاطفی و شهودی اتفاق می‌افتد، که جاه طلبی عملی را با احساسات کمتر قابل اندازه گیری ترکیب می‌کند.

این باعث می‌شود که زمان خوبی برای فکر کردن در مورد آنچه که تا کنون انجام شده است و آزاد کردن هر گونه چمدان عاطفی که پیشرفت رو به جلو شما را کند می‌کند.

<div id="video-display-embed-code_12463575" ><script type="text/JavaScript" src="https://borna.news/fa/news/play/embed/2108067/12463575?width=400&height=300"></script></div>

مشاهده ماه توت فرنگی

در تابستان امسال، ماه کامل در ماه ژوئن تنها یک روز پس از معراج تابستان خواهد آمد، زمانی که کسانی که در نیمکره شمالی هستند، بیشترین نور روز را در کل سال تجربه خواهند کرد، چیزی که فقط یک بار در هر ۱۸-۲۰ سال اتفاق می‌افتد.

ماه در نزدیکی صورت فلکی چایخوری ظاهر می‌شود و ممکن است به دلیل نزدیکی آن به افق، کمی قرمز رنگ شود.

چند روز بعد، در ۲۹ ژوئن، ماه با مریخ، مشتری و زحل درست قبل از طلوع خورشید هماهنگ خواهد شد، که هر چهار جسم آسمانی بدون تلسکوپ قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

نظر شما