شناسهٔ خبر: 67323078 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در حاشیه مراسم روز المپیک مطرح شد؛

هاشمی: پیش‌بینی مدال در المپیک بار روانی ایجاد می‌کند + فیلم

تهران- ایرنا- دبیرکل کمیته ملی المپیک با بیان اینکه به هدف‌گذاری کسب سهمیه‌های المپیک رسیدیم گفت: پیش‌بینی کسب مدال المپیک برای ورزشکاران بار روانی ایجاد می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مراسم روز المپیک امروز (یکشنبه) با حضور کودکان در آکادمی ملی المپیک برگزار شد. در این مراسم پیام توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) به مناسبت روز المپیک توسط سید مناف هاشمی، دبیر کمیته ملی المپیک قرائت شد.

حمل مشعل و پرچم نمادین المپیک توسط کودکان به مناسبت روز المپیک از دیگر برنامه‌های این روز بود.

سیدمناف هاشمی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جشن المپیک در سراسر دنیا روز ۲۳ ژوئن (سوم تیر) برگزار می‌شود و این تاریخ آغاز المپیک مدرن بوده که از سال ۱۸۹۴ شروع شده است. به مناسبت این روز برنامه‌های خوبی برای کودکان در دستور کار است. امیدوارم جشن نهایی ما بانتایج خوب ورزشکاران در پاریس تکمیل شود.

وی ادامه داد: خوشحالم که در کنار ورزشکاران المپیکی این روز را گرامی می‌داریم. براساس اعلام کمیته بین‌المللی المپیک، این روز به نام روز برابری و عدالت جنسیتی نام‌گذاری شده است.

هاشمی با اشاره به شمار سهمیه‌های ایران در المپیک پاریس گفت: تا کنون ۳۷ سهمیه کسب کردیم اما شانس کسب سه یا چهار سهمیه دیگر داریم. تعداد سهمیه‌ها از ۴۰ عبور خواهد کرد. ما پیش‌بینی کسب ۴۰ سهمیه داشتیم و به آن نیز رسیدیم. اما برای مدال ورزشکاران پیش‌بینی نخواهیم کرد و به فدراسیون‌ها نیز اعلام کردیم تا بار روانی برای ورزشکاران کم شود. البته ۲ رشته تیمی (والیبال و بسکتبال) ایران سهمیه نگرفت و این موجب شد تا ۲۴ نفر از اعضای کاروان ما کم شود.

دبیر کل کمیته ملی المپیک در خصوص پاداش مدال‌آوران نیز افزود: برای مدال طلا ۱۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و به ورزشکاران نقره‌ای نیز چهار میلیارد تومان خواهیم داد. ورزشکارانی که مدال برنز کسب کنند نیز ۲ میلیارد خواهند گرفت. همین میزان نیز به فدراسیون و کادر فنی داده می‌شود. ۵۰ درصد این مبلغ به سرمربی و مربی و ۵۰ درصد نیز به فدراسیون پرداخت خواهد شد.

زمان رونمایی از لباس کاوران ورزشی ایران از دیگر سوالات خبرنگاران بود که مناف هاشمی در پاسخ به آن گفت: ما در هانگژو یکی از بهترین لباس‌های چند سال اخیر ایران را طراحی کردیم و اکنون نیز لباس کاروان آماده است. زمان رونمایی لباس کاروان بنا به صلاحدید کمیته ملی المپیک و هیات اجرایی اعلام خواهد شد.

نظر شما