شناسهٔ خبر: 67332135 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

مراسم روز المپیک امروز با حضور دبیرکل و جمعی از اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک برگزار شد.

مراسم گرامیداشت «روز المپیک» برگزار شد

مراسم گرامیداشت «روز المپیک» برگزار شد

صاحب‌خبر -

مراسم روز المپیک صبح امروز با حضور دکتر سید مناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک و جمعی از اعضای هیات اجرایی کمیته و خانواده‌ها به همراه کودکانشان در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

این مراسم با حضور دکتر سید مناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک، بهداد سلیمی المپین و عضو هیات اجرایی، مهدی گودرزی عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک و جمعی از مدیران و مسئولان ورزشی و کودکان به همراه خانواده هایشان در محوطه زمین چمن آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

مراسم فوق پس از قرائت کلام الله مجید و پخش سرود ملی کشورمان و با قرائت پیام توماس باخ از سوی دبیر کل کمیته ملی المپیک بطور رسمی آغاز ودکتر سید مناف هاشمی ضمن تبریک روز المپیک برای کودکان حاضر در مراسم روز شاد و خاطره انگیزی را آرزو کرد.

در ادامه کودکان اقدام به حمل نمادین مشعل المپیک وپرچم بزرگ IOC نمودند. اجرای برنامه‌های نرمشی، پیاده روی، نقاشی و اهتزاز پرچم کمیته بین المللی و آزاد سازی صد‌ها بادکنک و برنامه‌های شاد دیگر خاتمه یافت.

متن پیام توماس باخ برای روز المپیک بدین شرح است:

دوستان المپیکی ما در روز المپیک؛ خلق جنبش المپیک را توسط موسسمان، پیر دو کوربتن، گرامی می‌داریم. روز المپیک امسال با قرارگرفتن پیش از المپیک پاریس ۲۰۲۴، ویژه است. با هیجانی فزاینده، ورزشکاران، هواداران، کل جامعه المپیک در سراسر دنیا-تمامی ما-چشم انتظار عصر جدیدی از بازی‌های المپیک هستیم: جوانتر، جامعتر، شهری تر، پایدارتر. نخستین المپیک با توازن کامل جنسیتی. نخستین المپیک بصورت کامل همراستا با دستورالعمل المپیکی ما.

در پاریس، ورزشکاران از دستاوردهایشان به الهام می‌دهند، حیات آنها با تحقق شعار المپیک الهام بخش است: سریعتر، بالاتر، قویتر با یکدیگر. بازی‌های المپیک همیشه پل سازی می‌کنند و مردم را در صلح و همبستگی گرد هم می‌آورند. همین، زیبایی ورزش است: الهام بخش ما برای حرکت کردن است، منتهی به بهترینمان می‌شود، ما سالم حفظ می‌کند و همگی ما را در کنار یکدیگر قرار می‌دهد-بعنوان دوست و بعنوان یک اجتماع؛ هرکجا که باشیم و هر راهی که برای حرکت انتخاب کنیم.

در چنین روز ویژه المپیک، بیایید نوعی از شادمانی را که ورزش می‌تواند به ما دهد جشن بگیریم. با چنین روح درستی از المپیک، از روز المپیک لذت ببرید. همراه با تمامی شما، مشتاق بسوی بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ هستم؛ برای گرامیداشت جشنی فراموش نشدنی از ورزش، برای گرامیداشت انسانیت مشترک ما برای گرامیداشت صلح حرکت کنیم و پاس بداریم.

نظر شما