شناسهٔ خبر: 67322062 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

برگزاری روز المپیک با کودکان/ پیام باخ برای حضور در المپیک پاریس

آتنا خلیلی

مراسم روز المپیک با حضور کودکان در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مراسم روز المپیک با حضور کودکان در آکادمی ملی المپیک برگزار شد. اعضای هیات اجرایی هم به این مراسم دعوت بودند که از میان آنها تنها بهداد سلیمی در این مراسم شرکت کرد. مسئولان وزارت ورزش و روسای فدراسیون‌ها با وجود دعوت به این مراسم حضور نداشتند.

مناف هاشمی، دبیر کل کمیته ملی المپیک، در این مراسم بیان کرد: خوشحالم در کنار کودکان هستیم. روز المپیک هر ساله ۲۳ ژوئن جشن گرفته می‌شود و به دلیل تاسیس بازی‌های المپیک است. دلایل جشن‌گرفتن این روز، ترویج ورزش، همبستگی است. همچنین تشویق مردم جهان به مشارکت در ورزش و تربیت بدنی و ترویج صلح. المپیک فرصتی است که مردم با فرهنگ‌های متفاوت در المپیک دور هم جمع شوند و همبستگی ایجاد کنند.

هاشمی پیام توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، را نیز قرائت کرد. در پیام او آمده است: «امروز، روز المپیک را جشن می‌گیریم. المپیک پاریس نخستین المپیک با توازن کامل جنسیتی و در راستای دستورات IOC است. شعار المپیک سریع‌تر، بالاتر و قوی‌تر با یکدیگر است. المپیک همیشه ایجاد اتحاد می‌کند و همین زیبایی ورزش است. ما راه درست را حفظ می‌کنیم و ورزش ما را کنار یکدیگر قرار می‌دهد. بیایید نوعی از شادی را که ورزش می‌تواند به ما بدهد، جشن بگیریم و از روز المپیک لذت ببریم. همراه با شما مشتاق حضور در المپیک ۲۰۲۴ هستیم.»

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما