شناسهٔ خبر: 67281477 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

یورو بیستمی ایران را در رنکینگ تهدید می‌کند

برتری میلی‌متری شاگردان قلعه‌نویی مقابل دانمارک!

تیم ملی ایران رتبه بیستمی دنیا در رنکینگ فیفا را با یک امتیاز اختلاف نسبت به تیم ملی دانمارک حفظ کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، جدیدترین رنکینگ فدراسیون جهانی فوتبال برای رتبه‌بندی تیم‌های ملی دنیا اعلام شد که طی آن، تیم ملی ایران همچنان در رتبه بیستم دنیا و دوم آسیا باقی ماند. رتبه‌ای که به نتایج تیم ملی دانمارک بستگی دارد و در صورت کسب نتایج مطلوب توسط این تیم، جایگاه بیستمی از دست خواهد رفت.

در فیفا دی اخیر، تیم ملی ایران با پیروزی برابر هنگ کنگ، توانست 2.26 امتیاز مثبت به دست بیاورد، ولی توقف برابر تیم ملی ازبکستان منجر به کاهش 5.06 امتیازی شد تا به طور کلی، ملی پوشان در این فیفا دی اخیر، با 2.8 امتیاز منفی روبرو شوند.

بدین ترتیب تیم ملی ایران با 1611 امتیاز، همچنان در رده بیستم دنیا باقی مانده، ولی ملی پوشان تنها یک امتیاز با تیم ملی دانمارک فاصله دارند و وایکینگ‌ها با 1610 امتیاز در رتبه بیست و یکم جهان ایستاده‌اند.

البته باید این نکته را متذکر شد که این اختلاف میلی‌متری در رنکینگ رسمی فیفا تا پیش از آغاز رقابت‌های یورو 2024 بوده است، چرا که دانمارکی‌ها پس از توقف برابر اسلوونی، با 5.85 امتیاز منفی روبرو شده‌اند که این کاهش امتیازی در رنکینگ فیفا اعمال نشده و در واقع دانمارک در حال حاضر 1604 امتیاز دارد که در صورت شکست در بازی امشب برابر انگلیس، باز هم کاهش خواهد یافت.

2045702 هر چند که در رتبه‌بندی رسمی و نهایی فیفا که تا قبل از آغاز یورو 2024 گردآوری شده، فاصله ایران و دانمارک فقط یک امتیاز است، اما در رده بندی آنلاین و لحظه‌ای، این تیم به دلیل توقف برابر اسلوونی، با کاهش 5.85 امتیازی مواجه شده و در صورت شکست در بازی امروز برابر انگلیس، با افت 11 امتیاز دیگر روبرو خواهد شد. اما پیروزی در بازی سوم برابر صربستان می‌تواند 14 امتیاز مثبت برای این تیم در پی داشته باشد. در نتیجه باید گفت که رتبه بیستم ایران به نتایج دانمارک بستگی دارد و باید دید این تیم می‌تواند راهی مرحله بعد یورو شود یا خیر چرا که در مراحل حذفی تورنمنت‌های بین المللی مانند یورو، شکست یا تساوی در مراحل حذفی، امتیاز منفی در رنکینگ فیفا در پی نخواهد داشت.

در رده بندی قاره‌ای، تیم ملی ژاپن توانست شمار امتیازات خود را به عدد 1628 برساند و فاصله خود با تیم ملی ایران را به هفده امتیاز افزایش دهد. فاصله‌ای که در رنکینگ ماه قبل به هشت امتیاز رسیده بود. کره جنوبی و استرالیا در رنکینگ جهانی یک پله صعود کرده، ولی همچنان در جایگاه سوم و چهارم آسیا هستند.

قطر در رده بندی جهانی یک پله سقوط کرد و به رتبه سی و پنجم رسید. اما عراق با سه پله صعود توانست جایگاه عربستان در رده ششم آسیا را بگیرد. شکست برابر اردن منجر به سقوط سه پله‌ای آنها در رنکینگ جهانی شد و تیم مانچینی در رتبه هفتم قاره ایستاد.

2045693

در رتبه‌بندی جهانی نیز دو تغییر مهم رخ داد که برزیل توانست جای انگلیس را در رده چهارم دنیا بگیرد و کرواسی نیز از ایتالیا عبور کرد و در رتبه نهم دنیا قرار گرفت. در صدر نیز همچنان آرژانتین، فرانسه و بلژیک در رده‌های اول تا سوم هستند که البته لازم به ذکر است که این رنکینگ تا پیش از آغاز مسابقات یورو 2024 بوده، چرا که با در نظر گرفتن نتایج بازی‌ها تا به امروز و در رنکینگ آنلاین و لحظه‌ای، انگلیس جایگاه سوم را از آن خود کرده، برزیل چهارم است و بلژیک به رتبه پنجم سقوط کرده است. ضمن اینکه با توجه به توقف روز گذشته کرواسی و شکست در دور اول برابر اسپانیا، آنها در رنکینگ آنلاین به رتبه دهم بازگشته‌اند.

2045691

نظر شما