شناسهٔ خبر: 67322432 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها بیشتر بخوانید نظر شما آخرین اخبار وبگردی

پایان تلخ والیبال ایران با شکست مقابل آلمان

تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار خود از لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ مقابل آلمان تن به شکست داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، آخرین روز از مرحله گروهی لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ با تقابل تیم‌های ملی ایران و آلمان در شهر پاسای کشور فیلیپین آغاز شد و با پیروزی آلمان به پایان رسید. دو تیم شرایط کاملا متفاوتی داشتند؛ آلمان با داشتن سهمیه المپیک با خیالی آسوده و بدون فشار برای کسب آمادگی در VNL حاضر بود ولی پیروزی در بازی اختتامیه برای ایران، می‌توانست، فشار عمومی روی فدراسیون و تیم ملی را تا حد زیادی کاهش دهد.

بازی در ست نخست، پایاپای و با برتری ناچیز آلمانی‌ها آغاز شد اما با ۲ دفاع روی تور متوالی در امتیاز ۱۷ مساوی شد. روند بازی تیم ایران از این لحظه تغییر کرد و مرتکب اشتباهات مکرری شدند تا امتیازهای حساس این ست به آلمان برسد. شاکردان وینیارسکی در ست نخست به لطف ۸ اشتباه منجر به امتیاز بازیکنان ایران و دفاع روی تور بهتر، ۲۵ بر ۲۰ برنده شدند.

غیبت گیورگی گروزر، قطر پاسور تنومند آلمانی‌ها در این دیدار کمی از قدرت خط حمله آنها کم کرده بود. عملکرد درخشان بازیکنان ایران در دفاع روز تور، برتری ۱۱ بر ۸ را برای شاگردان پیمان اکبری به دنبال داشت و سرمربی آلمان نیز تیمش را برای وقت استراحت بیرون کشید. تصمیم داور در یکی از صحنه‌های بازی، تیم ایران را به هم ریخت و ۲ اشتباه متوالی، نتیجه را در امتیاز ۱۶ مساوی کرد. بازی در ست دوم تا امتیاز ۲۲ مساوی پیش رفت اما باز هم آلمان‌ها در گرفتنم پوئن‌های حساس بابرنامه‌تر عمل کردند و ۲۵ بر ۲۳ به پیروزی رسیدند. مصدومیت طاهر وادی، پاسور اول تیم ملی ایران نیز در نتیجه این ست، بی‌تاثیر نبود.

بازیکنان ایران در ست سوم هم نشان دادند که میل زیادی برای پیروزی دارند اما اشتباهات فردی و حملات موثر حریف، اجازه کسب برتری را به آنها نمی‌داد. بازی در این ست هم تا امتیاز ۱۸ برابر پیش رفت اما به نظر می‌رسید سقف امتیازگیری و تمایل بازیکنان ایران برای پیروزی در همین حد است. تیم ایران در ست سوم هم ۲۵ بر ۲۰ شکست خورد تا ۳ بر صفر بازنده آخرین بازی خود در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ باشد.

تیم ملی والیبال ایران، لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ را با ۲ برد، ۱۰ شکست، ۱۴ ست برده و ۳۴ ست باخته به پایان برد. حضور تیم ملی ایران در لیگ ملت‌های ۲۰۲۵ با توجه به افزایش تیم‌ها از ۱۶ به ۱۸، تضمین شده است اما کسب چنین نتایجی در سال آینده در حکم وداعی تلخ با سطح اول والیبال جهان خواهد بود.

برنامه سایر بازی‌های امروز به شرح زیر است:

یکشنبه سوم تیر سال ۱۴۰۳

فرانسه – برزیل؛ ساعت ۱۰:۳۰
ژاپن – آمریکا؛ ساعت ۱۴:۳۰
کوبا – لهستان؛ ساعت ۱۴:۳۰
ترکیه – ایتالیا؛ ساعت ۱۸
صربستان – اسلوونی؛ ساعت ۲۲

نظر شما