شناسهٔ خبر: 67322333 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حججی: طرح آمایش سرزمینی ترای‌اتلون در ۱۲ استان برگزار می‌شود

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون ترای‌اتلون (سه گانه) گفت: نگاه فدراسیون در گذشته معطوف به چند استان بود اما در دوره جدید بنا داریم تا هیات‌ها را فعال کنیم و در همین راستا طرح آمایش سرزمینی در ۱۲ استان برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

محمدکاظم حججی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان به مدت یک روز (ششم تیر) در شهر قم برگزار می‌شود که هدف از برگزاری آن استعدادیابی و معرفی نفرات برتر به تیم‌های لیگ برتری است. در حاشیه این مسابقات ۲ کاپ آزاد برای رده سنی کمتر و بیشتر از ۱۶ سال مردان برگزار خواهد شد که این رویکرد می‌تواند برای آینده این ورزش تاثیرگذار باشد.

وی همچنین در خصوص اعزام تیم نوجوانان پسر به قهرمانی آسیا، توضیح داد: تیمی ۵ نفره به مسابقات نوجوانان آسیا در کشور قزاقستان اعزام خواهند شد. برای انتخاب نفرات شانس با ورزشکارانی خواهد بود که بهترین رکورد را داشته باشند.

رئیس فدراسیون ترای‌اتلون همچنین در خصوص طرح آمایش سرزمینی، نیز گفت: دیدگاه فدراسیون در گذشته معطوف به چند استان بود اما در دوره جدید بنا داریم تا هیات‌های استانی را فعال تا بتوانیم نفرات بیشتری را مورد ارزیابی قرار دهیم. در گذشته بیشتر نفرات تیم‌ها از چهار استان آذربایجان شرقی، قزوین، اصفهان و کرمانشاه بودند اما اکنون استان‌های کرمان، سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گیلان، گلستان، مازندران و اردبیل نیز فعالیت‌های خوبی دارند و امیدواریم جامعه مخاطب این رشته در کشور گسترش یابد.

حججی همچنین به محدودیت منابع اعتباری در این رشته اشاره کرد و ادامه داد: یکی از دغدغه‌های ما مربوط به محدودیت‌های اعتباری است، سیاست ما این است که بودجه موجود را صرف توسعه این رشته کنیم. امیدواریم در آینده نه چندان دور با بسترسازی و برگزاری لیگ‌های برتر سه‌گانه، حضور اسپانسرهای مالی را به این ورزش تشویق کنیم.

وی اظهار کرد: لیگ برتر ترای‌اتلون مردان کشور در حالی اواسط مرداد کارش را آغاز خواهد کرد که پیش بینی می‌شود در این رویداد ۸ تا ۱۲ تیم شرکت کنند. هدف ما از برگزاری لیگ صرف نظر از استعدادیابی، درآمدزایی برای قهرمانان این رشته است. بنا داریم مسابقات لیگ را به صورت فصلی و در سه مرحله برگزار کنیم و از ظرفیت استان‌های کردستان، مازندران، اصفهان و هرمزگان نیز استفاده خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون ترای‌اتلون بیان کرد: مهم‌ترین برنامه ما در این ورزش پشتوانه‌سازی و توجه به قشر جوان است تا بتوان زمینه حضور این استعدادها را فراهم کرد. مسابقات قهرمانی کشور در بخش بانوان مرداد ماه در استان ایلام برگزار و نفرات برتر اواخر مرداد به رقابت‌های جهانی استرالیا اعزام خواهند شد.

نظر شما