شناسهٔ خبر: 67281183 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شگفتانه‌های حزب‌الله

حزب‌الله لبنان شگفتانه‌های قابل‌توجهی را برای اشغالگران اسرائیلی تدارک دیده و نادانسته‌های صهیونیست‌ها در مورد حزب‌الله لبنان در قیاس با دانسته‌هایشان به مراتب بیشتر است.

صاحب‌خبر -

 یک پهپاد شناسایی حزب‌الله لبنان با نفوذ به عمق اراضی اشغالی توانسته تصاویر زیادی را از بندر راهبردی حیفا ضبط کند. موضوعی که به یک آبروریزی بزرگ برای صهیونیست‌ها در مواجهه با حزب‌الله لبنان تبدیل شده است.

به نقل از الف، همزمان با تداوم فضای تنش و درگیری میان حزب‌الله لبنان و رژیم اشغالگر قدس، بسیاری از ناظران و تحلیلگران و البته شماری از مقام‌های ارشد ارتش صهیونیست‌ها، از قریب الوقوع بودنِ جنگی گسترده میان دو طرف سخن می‌گویند. حزب‌الله لبنان از همان نخستین ساعات پس از عملیات طوفان الاقصی و متعاقبا تجاوز صهیونیست‌ها به نوار غزه، به نحوی میدانی وارد عمل شد و حملات به شمال اراضی اشغالی در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین را در دستورکار قرار داد. 

از آن زمان تاکنون، صهیونیست‌ها و البته قدرت‌های غربی با ده‌ها واسطه و میانجی‌گر سعی داشته اند حزب‌الله لبنان را از هدف قرار دادن سایت‌های نظامی و مراکز حساس شمال فلسطین اشغالی برحذر دارند با این حال، جنبش حزب‌الله و شخص دبیر کل آن به صراحت تاکید کرده اند که تا زمانی که آتش بس در قالب جنگ غزه برقرار نشود و صهیونیست‌ها به کارزار نسل کشی و جنایت خود در نوار غزه خاتمه ندهند، حملات حزب‌الله لبنان نیز در حمایت از ملت فلسطین ادامه پیدا خواهد کرد. 

با این حال، همزمان با اوج گیری تهدیدات صهیونیست‌ها علیه لبنان و حزب‌الله با محوریت آغاز جنگی گسترده و قریب الوقوع، این جنبش دست به یک غافلگیری بزرگ در رابطه با صهیونیست‌ها زده است. ماجرا از این قرار است که یک پهپاد کلاس "هد هد" حزب‌الله لبنان به نفوذ به حریم هوایی شمال فلسطین اشغالی توانسته تصاویر زیادی را از بند راهبردی حیفا بردارد و این تصاویر و ویدئو‌ها در یک شبکه تلویزیونی نزدیک به حزب‌الله لبنان نیز به نمایش درآمده اند. منابع آگاه نظامی و سیاسی در اراضی اشغالی نیز بنا بر آنچه برخی نشریات اسرائیلی عنوان کرده اند، اعتراف نموده اند که پهپاد حزب‌الله توانسته به مناطق مهم و حساسی نفوذ کند و تصویر آن نیز مرتبط با گذشته نیست و کاملا جدید است. 

حال در این شرایط، وقتی این اقدام معنادار حزب‌الله لبنان را در کنار رونمایی این جنبش از برخی تسلیحات پیشرفته اش در مدت اخیر نظیر استفاده از موشک‌های الماس ۲ و یا سامانه‌های پدافندی پیشرفته که توانسته‌اند پهپاد‌های پیشرفته صهیونیست‌ها همچون هرمس ۴۵۰ و هرمس ۹۰۰ را هدف قرار دهند قرار می‌دهیم، یک واقعیت بیش از هر زمان دیگری خود را به نمایش می‌گذارد و آن این است که حزب‌الله لبنان شگفتانه‌های قابل‌توجهی را برای اشغالگران اسرائیلی تدارک دیده و نادانسته‌های صهیونیست‌ها در مورد حزب‌الله لبنان در قیاس با دانسته‌هایشان به مراتب بیشتر است. این موضوع از اشراف کامل اطلاعاتی حزب‌الله بر صهیونیست‌ها نیز حکایت دارد. معادله‌ای که در نوع خود برای صهیونیست‌ها به شدت تلخ و ناگوار است و مساله حمله به لبنان را به یک قمار بسیار خطرناک برای آنها تبدیل می‌کند. 

 در مدت اخیر بار‌ها و بار‌ها برخی تحلیلگران صهیونیست به مقام‌های سیاسی و نظامی رژیم‌صهیونیستی هشدار داده اند که وقتی آنها در باتلاق جنگ غزه به مدت بیش از هشت ماه است که گرفتار شده اند و نتوانسته‌اند دستاوردی داشته باشند، بهتر است حتی فکر حمله به لبنان و مواجهه با حزب‌الله را هم از سر خود بیرون کنند. اتفاقی که می‌تواند به زعم برخی تحلیلگران و نشریات صهیونیست، برخلاف آنچه مقام‌های ارشد دولت نتانیاهو می‌گویند، اسرائیل را به عصر حجر بازگرداند!

منبع: ایسنا

برچسب‌ها:

نظر شما