شناسهٔ خبر: 67281106 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی استان خبر داد:

رشد ۴۰ درصدی اعتبارات تملک دارایی در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی خراسان جنوبی گفت: امسال اعتبارات تملک‌ دارایی‌های سرمایه‌ای (عمرانی) استان در ردیف‌های مختلف به طور میانگین نسبت به سال ۱۴۰۲ معادل ۴۰ درصد رشد داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا حمید جهانشاهی روز پنجشنبه در سومین جلسه شورای برنامه‌ ریزی و توسعه استان در سال جاری که با موضوع توزیع اعتبارات سنواتی سال ۱۴۰۳ برگزار شد افزود: اعتبارات ردیف تملک دارایی‌های سرمایه‌ای از چهار هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال در سال گذشته به پنج هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال در سال جاری افزایش یافته که رشد ۱۷ درصدی را نشان می‌دهد در حالی که میانگین کشوری ۱۳ درصد است.

وی از رشد ۶۵ درصدی اعتبارات توازن استان در سال ۱۴۰۳ نیز خبر داد و گفت: رشد اعتبارات استان در قیاس با سایر استان‌ها و متوسط کشوری متعادل و منطقی است اما با توجه به کمتر توسعه‌ بودن خراسان جنوبی نیازمند تداوم نگاه حمایتی هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی خراسان جنوبی بیان کرد: در سال مالی جاری از محل منابع مختلف اعتباری ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در استان توزیع شده است.

وی افزود: ۲۲ دستگاه اجرایی مشمول دریافت اعتبارات هزینه‌ای استانی هستند که در چارچوب قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، ضوابط اجرایی و دستورالعمل اجرای بودجه، نسبت به توزیع اعتبارات و مبادله موافقتنامه اقدام می‌شود.

جهانشاهی، رشد اعتبارات هزینه‌ای استان را نسبت به ابتدای سال گذشته ۳۴ درصد و نسبت به عملکرد پایان سال ۱۴۰۰ معادل ۲۳ درصد عنوان کرد و گفت: درصد ابلاغ نسبت به میانگین کشوری مناسب بوده و رتبه استان با یک پله صعود در بخش اعتبارات هزینه‌ای از ۲۱ به ۲۰ ارتقا یافته است.

وی با بیان اینکه تامین اعتبار مانده مرخصی بازنشستگان سال گذشته در تعهد استان است افزود: پاداش پایان خدمت منوط به ابلاغ اعتبارات کشوری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی خراسان جنوبی تصریح کرد: تغییرات سقف اعتباری دستگاه‌های اجرایی ناشی از بازنشستگی، استخدام، تغییر احکام و سایر موارد را در طی سال و از طریق ردیف‌های اعتباری جبران می‌کنیم.

وی درباره توزیع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه استان گفت: بیش از ۲۰۰ شاخص ملاک عمل سازمان مدیریت و برنامه ریزی در توزیع سهم شهرستانی اعتبارات بوده و با بهره‌گیری از الگوی توزیع اعتبار علمی که مورد تایید شورای برنامه‌ ریزی و توسعه استان است، عمل کرده‌ایم.

جهانشاهی به بهره‌مندی استان از اعتبارات کمک‌های فنی و اعتباری در سال ۱۴۰۳ اشاره کرد و افزود: با تعیین بانک عامل، دستگاه اجرایی و انتخاب پروژه‌ها تا مرحله جذب کامل توسط معاونت اقتصادی استانداری پیگیری خواهد شد.

وی اظهار کرد: کمیته برنامه‌ ریزی شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران و با دبیری نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی استان تشکیل جلسه خواهد داد و در صورتی که مصوبات با لحاظ مواد قانونی و اولویت‌های تعیین شده باشد، پروژه‌های تعریف شده برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ذی مدخل ابلاغ می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی خراسان جنوبی یکی دیگر از وظایف و رسالت‌های این سازمان را پیگیری تحقق درآمدهای مصوب استان ذکر کرد و گفت: بر این اساس کارگروه درآمدها و تجهیز منابع استان ضمن رصد وصول به موقع درآمدها از جانب دستگاه‌های اجرایی، آسیب شناسی لازم درخصوص دلایل محقق نشدن درآمدها و رفع موانع موجود را دنبال می‌کند.

وی عنوان کرد: بیش از ۹۰ درصد درآمدهای پیش‌بینی شده استان درآمدهای مالیاتی بوده و تعهد درآمدی در سال جاری قریب به ۳۰ هزار میلیارد ریال است.

رئیس دانشگاه بیرجند هم در این جلسه با اشاره به تحصیل بیش از ۲ هزار دانشجو متاهل در این دانشگاه گفت: ۲۰ واحد خوابگاه متاهلی دانشجویی در دانشگاه داریم.

احمد لامعی گیو افزود: برای تکمیل خوابگاه متاهلی دانشگاه که با مشارکت خیرین در دست ساخت است به ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم و نیازمند حمایت هستیم.

بررسی و تصویب اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی مشمول نظام بودجه هزینه‌ای استان در سال ۱۴۰۳، بررسی و تصویب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه استان در سال ۱۴۰۳، بررسی و تصویب مصوبات کارگروه زیربنایی، بررسی و تصویب مصوبات کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری، تشریح و تدوین سامانه زیرساخت داده‌های مکانی (SDI) از مصوبات شورای برنامه‌ ریزی و توسعه استان به ریاست استاندار بود.

نظر شما