شناسهٔ خبر: 67281594 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار خراسان جنوبی: اعتبارات استان تا پایان سال مالی جذب شود

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: جذب حداکثری اعتبارات سال مالی تا پایان شهریور ماه در دستور کار قرار گیرد تا برگشت اعتبارات از استان به مرکز را نداشته باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز پنجشنبه در سومین نشست شورای برنامه‌ ریزی و توسعه استان در سال جاری افزود: سه دستگاه استان از نظر جذب ریالی اعتبارات عقب هستند که باید تلاش بیشتری انجام دهند.

وی بیان کرد: در مقایسه با سایر استان‌ها شرایط اعتباری استان در سال جاری متعادل و منطقی است و رتبه اعتبارات هزینه‌ای استان از ۲۱ به ۲۰ ارتقا یافته است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: درخصوص اعتبارات سال ۱۴۰۳ برنامه‌ ریزی دقیق با اولویت استان و کشور و در چارچوب قوانین و مقررات انجام شود، فرمانداران در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها هم نسبت به تعریف و تصویب پروژه‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

قناعت با بیان اینکه سال گذشته ۲۳ دستگاه و در سال جاری ۲۲ دستگاه مشمول اعتبارات هزینه‌ای استان شدند افزود: ۸۵ درصد اعتبارات هزینه‌ای در زمینه حقوق است که توزیع آن مشخص بوده و توزیع ۱۵ درصد باقیمانده بر اساس مولفه‌های مشخص انجام شود.

وی با تاکید بر رعایت تکالیف قانونی توسط دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: در پایان سال گذشته رقم‌ خوب و قابل قبولی اعتبار هزینه‌ای به خراسان جنوبی اختصاص یافت.

استاندار خراسان جنوبی از دستگاه‌های اجرایی استان خواست با استفاده از ظرفیت اعتبارات ابلاغی از محل مسئولیت اجتماعی، خیرین، نهادهای انقلابی به ویژه منابع ملی، سهم بری استان از اعتبارات مختلف را افزایش دهند.

استاندار خراسان جنوبی: اعتبارات استان تا پایان سال مالی جذب شود

وی بیان کرد: کارگروه وصول درآمدها و تجهیز منابع استان درخصوص وصول به موقع درآمدهای استان و آسیب شناسی جذب نشدن منابع در موعد مقرر اقدام کند.

قناعت با تاکید بر جذب اعتبارات ملی با استفاده از ظرفیت استاندار و نمایندگان استان گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی، ظرفیت‌های برنامه هفتم توسعه را در شورا تبیین و تشریح کند، دستگاه‌های اجرایی هم درخصوص میزان بهره‌وری از این ظرفیت‌ها پاسخگو باشند.

وی اضافه کرد: در مورد سامانه زیرساخت داده‌های مکانی (SDI) دستگاه‌های متولی همکاری لازم را با سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی داشته باشند تا نسبت به به‌روز رسانی داده‌ها در سامانه مربوطه اقدام شود زیرا داشتن نقشه‌های به‌روز و به‌هنگام یکی از ضروریات برنامه‌ ریزی است.

استاندار خراسان جنوبی در بخش دیگر سخنانش گفت: همه مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات در استان فراهم شده و براساس جدول زمانی ابلاغی وزارت کشور، برنامه‌ها در ستاد انتخابات به صورت دقیق و منظم در حال انجام است.

وی افزود: امیدواریم با حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای شاهد خلق حماسه دیگری در خراسان جنوبی باشیم.

قناعت گفت: خراسان جنوبی رتبه دوم کشور را در انتخابات قبلی کسب کرد و امیدواریم با فضای گرم تبلیغاتی در استان جمعه آینده شاهد حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای باشیم.

بررسی و تصویب اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی مشمول نظام بودجه هزینه‌ای استان در سال ۱۴۰۳، بررسی و تصویب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه استان در سال ۱۴۰۳، بررسی و تصویب مصوبات کارگروه زیربنایی، بررسی و تصویب مصوبات کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری، تشریح و تدوین سامانه زیرساخت داده‌های مکانی (SDI) از مصوبات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به ریاست استاندار بود.

نظر شما