شناسهٔ خبر: 67282433 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تعهد درآمدی خراسان جنوبی ۳ هزار میلیارد تومان است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: بیش از ۹۰ درصد درآمدهای پیش‌بینی شده استان درآمدهای مالیاتی است که تعهد درآمدی استان در سال جاری نزدیک به ۳ هزار میلیارد تومان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حمید جهانشاهی در سومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که با موضوع توزیع اعتبارات سنواتی سال 1403 برگزار شد از توزیع بالغ بر چهار همت اعتبارات سنواتی استان خبر داد و اظهار داشت: در سال جاری 22 دستگاه اجرایی مشمول دریافت اعتبارات هزینه‌ای استانی هستند که در چارچوب قانون بودجه سال 1403 کل کشور، ضوابط اجرایی و دستورالعمل اجرای بودجه نسبت به توزیع اعتبارات و مبادله موافقتنامه اقدام خواهد شد.  

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی رشد اعتبارات سال جاری را نسبت به ابتدای سال 1402 معادل 34 درصد و نسبت به عملکرد پایان سال 1400 معادل 23 درصد عنوان کرد که نسبت به میانگین کشوری مناسب بوده و رتبه استان با یک پله صعود در بخش اعتبارات هزینه‌ای از 21 به 20 ارتقا یافته است. 

جهانشاهی، تامین اعتبار مانده مرخصی بازنشستگان سال گذشته را در تعهد استان دانست و از ابلاغ منابع در کوتاه‌ترین زمان خبر داد و پاداش پایان خدمت را منوط به ابلاغ اعتبارات کشوری دانست و اظهار امیدواری کرد که طی شش ماهه نخست سال جاری تامین شود. 

وی تصریح کرد: تغییرات سقف اعتباری دستگاه‌های اجرایی ناشی از بازنشستگی، استخدام، تغییر احکام و ... را در طی سال و از طریق ردیف‌های اعتباری جبران خواهیم کرد. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی در توزیع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه استان نیز بیان کرد: بیش از 200 شاخص ملاک عمل سازمان در توزیع سهم شهرستانی اعتبارات بوده و با بهره‌گیری از الگوی توزیع اعتبار علمی که مورد تایید شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان است عمل کرده‌ایم.

جهانشاهی اظهار داشت: اعتبارات ردیف تملک از 494 میلیارد تومان در سال 1402 به 576 میلیارد تومان افزایش یافته که تقریباً معادل 17 درصد رشد را نشان می‌دهد در حالی که میانگین کشوری 13 درصد است.  

وی رشد اعتبارات توازن را معادل 65 درصد نسبت به سال قبل عنوان کرد که قابل توجه بوده و به صورت میانگین با لحاظ جمیع ردیف‌ها، اعتبارات عمرانی استان نسبت به سال 1402 معادل 40 درصد رشد داشته است.  

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در ادامه از بهره‌مندی استان از اعتبارات کمک‌های فنی و اعتباری در سال 1403 نیز خبر داد که با تعیین بانک عامل، دستگاه اجرایی و انتخاب پروژه‌ها تا مرحله جذب کامل توسط معاونت اقتصادی استانداری پیگیری خواهد شد. 

جهانشاهی اظهار داشت: کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران و با دبیری نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تشکیل جلسه خواهند داد و در صورتی که مصوبات با لحاظ مواد قانونی و اولویت‌های تعیین شده باشد پروژه های تعریف شده عیناً برای اجرا به دستگاه های اجرایی ذی مدخل ابلاغ خواهد شد. 

وی یکی دیگر از وظایف و رسالت‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان را پیگیری تحقق درآمدهای مصوب خراسان جنوبی در سال جاری دانست که بر این اساس کارگروه درآمدها و تجهیز منابع استان ضمن رصد وصول به موقع درآمدها از جانب دستگاه‌های اجرایی، آسیب شناسی لازم در زمینه دلایل عدم تحقق درآمدها و رفع موانع موجود را دنبال می‌کند. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از 90 درصد درآمدهای پیش‌بینی شده استان درآمدهای مالیاتی است تعهد درآمدی استان در سال جاری را قریب به 3 هزار میلیارد تومان عنوان کرد.

انتهای پیام/ 252/.

نظر شما