شناسهٔ خبر: 67280929 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

افتتاح نخستین کلینیک خواندن همزمان با دهه ولایت و امامت در زنجان

فاطمه توفیقی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: در دهه ولایت و امامت سال جاری کتابخانه‌ خادم‌الرضا شهید آیت‌الله رئیسی، کلینیک تخصصی خواندن، اتاق علم و ساخت‌کده افتتاح خواهد شد.

صاحب‌خبر -

محمد رضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به افتتاح و بازطراحی کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در دهه ولایت و امامت، اظهار کرد: امروزه شاهد ایجاد تحول و نگاه جدیدی در کتابخانه‌ها هستیم. در حال حاضر کتابخانه‌ها بزرگ‌ترین شبکه خدمات‌رسان پایدار فرهنگی هستند.

وی با بیان اینکه امروزه در کتابخانه‌های عمومی کشور خدمات جدیدی برای کتابخانه‌ها پیش‌بینی شده و در استان زنجان نیز در حال اجرای خدمات جدید کتابخانه‌ای هستیم، افزود: امروزه در کتابخانه‌های عمومی کشور خدمات جدیدی برای کتابخانه‌ها پیش‌بینی شده است، در استان زنجان نیز در حال اجرای خدمات جدید کتابخانه‌ای هستیم.

او تصریح کرد: رویکرد جدید کتابخانه‌ها در تاسیس و بازطراحی کتابخانه‌های جدید نمود دارد، در جامعه کنونی اگر کتابخانه را تنها به قرائت‌خانه تبدیل کنیم و کتابخانه صرفا سالن مطالعه و قفسه کتاب داشته باشد، مطلوب نیست و موفق نخواهیم شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان ادامه داد: درحال حاضر در استان زنجان ۱۰۲ باب کتابخانه عمومی وجود دارد که ۱۸ باب کتابخانه مشارکتی، ۳۶ باب کتابخانه روستایی و ۵ کتابخانه سیار هستند که در روزهای آینده شاهد افتتاح و بازگشایی  کتابخانه‌های دیگری در استان خواهیم بود.

رضاخانی بیان کرد: در دهه ولایت و امامت سال جاری کتابخانه‌ خادم‌الرضا شهید آیت‌الله رئیسی در شهرستان طارم، بخش ساخت‌کده و اتاق علم کتابخانه سید افضل موسوی زنجان، کتابخانه‌ سهروردی زنجان افتتاح و بازگشایی خواهند شد.

وی با بیان در بازطراحی کتابخانه سهروردی زنجان، اتاق مشاوره، کلینیک خواندن و فضای کار اشتراکی طراحی شده است، خاطرنشان کرد: افتتاح اتاق علم و ساخت‌کده نیز فرصتی عالی برای حضور کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به بازی و آزمایش‌های علمی است.

انتهای پیام

نظر شما