شناسهٔ خبر: 67291807 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان:

۳۶ باب کتابخانه روستایی در استان زنجان فعال است

زنجان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: از ۱۰۲ باب کتابخانه عمومی فعال در استان ۳۶ باب روستایی است.

صاحب‌خبر -

محمد رضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: رویکرد جدید کتابخانه‌ها در تاسیس و بازطراحی کتابخانه‌های جدید نمود دارد، در جامعه کنونی اگر کتابخانه را تنها به قرائت خانه تبدیل کنیم و کتابخانه صرفاً سالن مطالعه و قفسه کتاب داشته باشد، مطلوب نیست و موفق نخواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه از دو سال قبل اقدامات متعددی در راستای بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت کتابخانه‌ها انجام شده است، اضافه کرد: در حال حاضر ۸۰ نوع خدمت فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی ارائه می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان افزود: درحال حاضر در استان زنجان ۱۰۲ باب کتابخانه عمومی وجود دارد که ۱۸ باب کتابخانه مشارکتی، ۳۶ باب کتابخانه روستایی و ۵ کتابخانه سیار است.

رضاخانی با اشاره به اینکه به مناسبت دهه ولایت سه پروژه جدید هم در حوزه کتابخانه‌های عمومی افتتاح خواهد شد، اضافه کرد: کتابخانه خادم‌الرضا شهید آیت‌الله رئیسی در شهرستان طارم، بخش ساختکده و اتاق علم کتابخانه سید افضل موسوی زنجان، کتابخانه سهروردی زنجان طی روزهای آتی افتتاح می‌شود.

وی از ایجاد ساختکده در کتابخانه‌های عمومی منتخب و تشکیل اتاق علم در قالب تبدیل ایده به درآمد خبر داد و گفت: این ساختکده طی روزهای آتی افتتاح خواهد شد.

رضاخانی در توضیح فعالیت این بخش کتابخانه‌ای گفت: این ساختکده در تشویق و ترغیب جوانان به مطالعه و همچنین انجام برنامه‌های فرهنگی و همچنین انجام آزمایشات علمی برای کودکان موثر خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان همچنین به بازطراحی کتابخانه عمومی سهروردی اشاره کرد و گفت: با وجود منابع محدود اعتباری، بازطراحی ۴۲ کتابخانه استان به منظور توسعه خدمات نوین کتابخانه‌ای آغاز شده است.

وی افزود: کتابخانه‌های عمومی زنجان در مسیر حرکت رو به جلو قرار گرفته و فضاهای جدید متناسب با نیاز امروزی مخاطبان در آنها ایجاد شده است.

نظر شما