شناسهٔ خبر: 67279563 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده تربت حیدریه:

نیازمند تولید صنایع بزرگ هستیم

مریم سلطانی

نماینده تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه گفت: در استان صنایع بزرگ نداریم و باید در تلاش باشیم با کمک دستگاه‌های مختلف و اتاق بازرگانی بتوانیم در تولیدات صنایع، سرمایه‌گذاری بالای ده هزار میلیارد تومان ایجاد کنیم.

صاحب‌خبر -

محسن زنگنه امروز ۳۱ خرداد ماه، در یکصد و هفتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: اتاق بازرگانی طی یک سال گذشته اقدامات خوبی را انجام داده که برخی از آن‌ها منشا خیر برای کل کشور است، از جمله این موارد نسبت مصارف به منابع در حوزه تسهیلات است که به ۷۲ درصد رسیده ‌است.

نماینده تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه با اشاره به اینکه برای افزایش رشد تسهیلات به ۸۵ درصد در استان نیازمند تولید صنایع بزرگ هستیم، بیان کرد: به رغم زحمات تمام صنعتگران، اصناف، معدن‌کاران و ... متاسفانه در استان صنایع بزرگ نداریم و باید در تلاش باشیم با کمک دستگاه‌های مختلف و اتاق بازرگانی بتوانیم در تولیدات صنایع ، سرمایه‌گذاری بالای ده هزار میلیارد تومان ایجاد کنیم و با ایجاد زیرساخت‌ها و رفع موانع مانند افزایش میزان هکتار شهرک‌های صنعتی در این راستا اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی خاطر نشان کرد: بایستی با دید بزرگ‌تری به صنعت توجه کرد تا بتوانیم سهم ۷۰ درصدی را به ۸۵ درصد برسانیم. هر یک درصد برابر با ۳.۶ همت است با حرکت به سمت صنایع بزرگ و سهم ۸۵ درصدی می‌توانیم تا حدود ۵۰ همت افزایش سودآوری داشته باشیم.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر در پاسخ به محسن زنگنه گفت: نسبت مصارف به منابع در حوزه تسهیلات به  ۸۵ درصد رسیده و در بانک مرکزی به تصویب رسیده است.

نماینده مردم مشهد و کلات اظهار کرد: شهرک صنعتی شماره پنج با ۵ هزار هکتار مساحت در دست اجرا قرار دارد و به امید خدا این کار انجام خواهد شد. این شهرک دارای امتیازات زیادی است که در آینده از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای پیش‌برد این شهرک صنعتی دعوت می‌شود.

وی ضمن تشکر از زحمات استاندار و تمام دستگاه‌های مربوطه برای ایجاد شهرک فرودگاهی، ریل و انتقال گمرگ به آنجا، گفت: با ایجاد شرایط مطلوب، اتفاقات بزرگی در این شهرک خواهد افتاد.

پژمانفر ادامه داد: از کمیسیون اصل ۹۰ استفاده خواهیم کرد و بایستی مسائل صنعتی مشهد با دید یک منطقه حساس ملی مورد بررسی قرار گیرد. علاوه بر استان‌های خراسان شمالی، جنوبی، رضوی استان‌های سیستان و بلوچستان، گلستان، کرمان و سمنان برای حضور در مجمعی با محوریت کمیسیون اصل ۹۰ اعلام آمادگی کردند.

یکصد و هفدهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان، با دستور کار طرح چالش‌های کارخانجات تولیدکننده محصولات لبنی پیرامون گواهی سلامت برای معافیت از ارزش افزوده موضوع تبصره ۴ بند الف ماده ۹ قانون معافیت بر ارزش افزوده، و توافقات انجام شده و موانع اجرایی ماده ۴۹ قانون کار و دستورالعمل شماره ۶۱ هزار و ۴۲۹ معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، صبح امروز در محل اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد.

موانع چگونگی صدور مجوز برای مکان و دفاتر اتحادیه ها در محل‌های غیر تجاری و توافقات حاصل شده، ارائه توافقات اصلاح دستورالعمل در ضوابط ساخت و ساز واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و طرح موانع و مشکلات ایجاد شده برای دریافت‌کنندگان ارز ترجیحی ناشی از بخشنامه ابلاغی بانک مرکزی (بخشنامه شماره ۲۴۵۴۳۲/۰۲ مورخ ۰۹ /۱۰ /۱۴۰۲) و دریافت مابه التفاوت نرخ ارز تخصیص داده شده، دیگر دستورکارهای این نشست بود.

انتهای پیام 

نظر شما