شناسهٔ خبر: 67329127 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر آموزش و پرورش: ۳۰ هزار پایگاه تابستانی در کشور فعال است 

زنجان - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: ۳۰ هزار پایگاه تابستانی برای اجرای برنامه‌های اوقات فراغت دانش آموزان در کشور فعال است.  

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمدحسین پورثانی روز یکشنبه در آیین افتتاح برنامه های اوقات فراغت دانش‌آموزان در زنجان، افزود: شعار امسال برنامه های اوقات فراغت، «تربیت بدون توقف» در راستای رسیدن به مدرسه تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان در تابستان با اختیار و اراده خود وارد فعالیت ها می شوند بنابراین بهترین فرصت برای تربیت و تعالی آنان در اختیار مربیان است.

پورثانی بر ضرورت استفاده از ظرفیت های مردمی در امور تربیتی اشاره کرد و گفت: اگر آموزش و پرورش می خواهد موفق باشد باید از ظرفیت های مردمی بهره ببرد و دست کسانی را که در حوزه های تربیتی فعال هستند، ببوسد.

وی با بیان اینکه آغوش آموزش و پرورش برای کنشگران مردمی جبهه تربیتی باز است، خاطرنشان کرد: دغدغه و هدف اصلی ما تربیت نسلی در تراز انقلاب اسلامی متناسب با افق بلند سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این برنامه انتخاب این استان به‌عنوان میزبان را مایه افتخار و خرسندی دانست و گفت: خوشحالیم که امسال مانند سال قبل در استان زنجان در قالب دبیرخانه کشوری برنامه‌ها و فعالیت‌های تابستانی در خدمت همه عزیزان و همکاران گرامی هستیم.

علی اسماعیلی برگزاری برنامه‌های تابستانه‌ سال گذشته را موفق‌آمیز توصیف کرد و افزود: در تابستان سال گذشته اتفاقات خوبی در عرصه تربیت نوجوان رقم خورد که امسال هم تلاش داریم برنامه‌های متعددی را برای عزیزان دانش‌آموز برگزار کنیم.

وی ادامه داد: فعالیت مدارس و کارهای تربیتی هیچ‌گاه تعطیل نخواهد شد و تعطیل پذیر نیست و باید از این ظرفیت به نحو احسن در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استفاده کنیم.

اسماعیلی اظهار داشت: امسال پیش‌بینی شده است به همراه کل استان‌های کشور، در زنجان نیز تعداد ۸۰ هزار نفر دانش‌آموز در ۴۷۰ پایگاه تابستانی در رشته های مختلف مشارکت داشته باشند.

نظر شما