شناسهٔ خبر: 67340813 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

تدارک ۱۳۰ هزار پایگاه تابستانی برای تربیت نسل تراز

حوزه/ معاون وزیر آموزش و پرورش از تدارک ۱۳۰ هزار پایگاه تابستانی برای تربیت نسل تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ظهر یکشنبه در آئین افتتاح برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان در زنجان ضمن تبریک به مناسبت دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: در عید غدیر سره از ناسره مشخص شد و بزرگترین رسالت پیغمبر اکرم (ص) و اعلام ولایت علی‌بن ابی‌طالب (ع) انجام شد.

وی شعار امسال برنامه‌های اوقات فراغت را «تربیت بدون توقف» خواند و گفت: این شعار در راستای رسیدن به مدرسه تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تعیین شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه با پایان یافتن فصل درسی تربیت پایان نمی‌یابد، عنوان کرد: دغدغه و هدف اصلی ما تربیت نسلی در تراز انقلاب اسلامی متناسب با افق بلند سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه درس تمام شده اما تربیت شروع شده است، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان در تابستان با اختیار و اراده خود وارد فعالیت‎‌ها می‌شوند و بهترین بستر برای تربیت و تعالی آنان در اختیار مربیان است.

حجت‌الاسلام پورثانی با بیان اینکه برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت امسال در ۳۰ هزار پایگاه تابستانی با شعار تربیت بدون وقفه برگزار می‌شود، ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی از ویژگی بارز برنامه‌های امسال است.

وی با اشاره به اینکه اینکه آغوش آموزش و پرورش برای کنشگران فضای تربیتی تربیتی در جبهه مردم باز است، تصریح کرد: اگر آموزش و پرورش می‌خواهد موفق باشد و به اهداف اسناد بالادستی دست یابد، باید از ظرفیت‌های مردمی بهره ببرد و دست کسانی را که در حوزه‌های تربیتی فعال هستند، ببوسد.

علی اسماعیلی، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این برنامه با ابراز خرسندی از انتخاب این استان به‌عنوان دبیرخانه کشوری برنامه‌ها و فعالیت‌های ابراز کرد: در تابستان سال گذشته اتفاقات خوبی در عرصه تربیت نوجوان رقم خورد که امسال هم تلاش داریم برنامه‌های متعددی را برگزار کنیم.

اسماعیلی با بیان اینکه فعالیت مدارس و کارهای تربیتی هیچ‌گاه تعطیل نخواهد شد، عنوان کرد: باید از این ظرفیت فعالیت‌های تابستانی به نحو احسن در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استفاده کنیم.

وی یادآور شد: امسال پیش‌بینی شده است به همراه کل استان‌های کشور، در زنجان نیز تعداد ۸۰ هزار نفر دانش‌آموز در ۴۷۰ پایگاه تابستانی در رشته‌های مختلف مشارکت داشته باشند.

نظر شما