شناسهٔ خبر: 67325990 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آغاز فعالیت‌های اوقات فراغت تابستانی دانش‌آموزان از امروز

شهره دانشیار

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه فعالیت‌های اوقات فراغت تابستانی از امروز آغاز می‌شود گفت: برنامه‌های اوقات فراغت در ۳۰ هزار پایگاه تابستانی سراسر کشور تا پایان تابستان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین پورثانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه فعالیت‌های اوقات فراغت تابستانی دانش‌آموزان از امروز آغاز شده است گفت: شعار فعالیت‌های تابستانی «تربیت بدون توقف» است. مسأله تربیت محدود به فضا و محتوای درسی و ساعت درسی نیست زیرا طبق سند تحول بنیادین دانش‌آموزان باید کنشگر و تمام ساحتی باشند تا مدرسه کانون تربیت محله شود.

وی با بیان اینکه در تابستان امسال، ۱۴ کارویژه برای تابستان دانش‌آموزان تعریف شده است افزود: این ۱۴ کارویژه شامل اردوهای یک‌روزه دانش‌آموزی، برنامه عمومی و همگانی ۷ در۷، راهیان نور، راهیان پیشرفت، طرح تا اوج، مسئولیت و سازندگی (اردوی متوسطه اول و دوم مدارس سمپاد)، پویش ایران فردا، طرح مزرعه تابستانی من، طرح به وقت خدمت، ماهرانه، پیاده‌روی و برپایی موکب اربعین، مدرسه کانون تربیت و پیشرفت محله ، آموزش مهارت‌های تشکیلاتی، رهرو توانایی (دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مدارس استثنایی و تلفیقی فراگیر) است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال برنامه‌های اوقات فراغت در ۳۰ هزار پایگاه تابستانی برگزار خواهد شد ادامه داد: ۱۱۸۲ کانون، ۸۴۰ دارالقرآن مدارس منتخب از ۱۱۲ هزار مدرسه کشور و ۳۴۶ برنامه اوقات فراغت با امید یک تابستان خوب برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

پورثانی با بیان اینکه استعدادیابی دانش‌آموزان در سکویی به نام «کارینو» در تابستان امسال انجام می‌شود گفت: دانش‌آموزان جذب شده در این کارینو در رشته‌های فرهنگی، قرآنی و تربیتی توانمند می‌شوند. همچنین نهضت ویژه اردویی به نام «اردو نو» نیز در ۱۵ استان کشور انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه بحث استفاده از ظرفیت‌های مدارس در ایام تعطیلی مدارس به عنوان یک حکم و تکلیف آمده است اظهارکرد: مدرسه تعطیل می‌شود اما تربیت تعطیل نمی‌شود، دانش‌آموزان در فصل تابستان فرصت بیشتر و اوقات فراغت خاص‌تری دارند تا با بهره گیری از محیط‌های یادگیری، علایق خود را جهت دهند.

انتهای پیام

نظر شما