شناسهٔ خبر: 67326472 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

تربیت بدون توقف/ فعالیت‌های اوقات فراغت تابستانی دانش‌آموزان آغاز شد

اقتصادنیوز: معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه فعالیت‌های اوقات فراغت تابستانی از امروز آغاز می‌شود گفت: برنامه‌های اوقات فراغت در ۳۰ هزار پایگاه تابستانی سراسر کشور تا پایان تابستان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،  حجت الاسلام والمسلمین پورثانی  با بیان اینکه فعالیت‌های اوقات فراغت تابستانی دانش‌آموزان از امروز آغاز شده است گفت: شعار فعالیت‌های تابستانی «تربیت بدون توقف» است. مسأله تربیت محدود به فضا و محتوای درسی و ساعت درسی نیست زیرا طبق سند تحول بنیادین دانش‌آموزان باید کنشگر و تمام ساحتی باشند تا مدرسه کانون تربیت محله شود.

وی با بیان اینکه در تابستان امسال، ۱۴ کارویژه برای تابستان دانش‌آموزان تعریف شده است افزود: این ۱۴ کارویژه شامل اردوهای یک‌روزه دانش‌آموزی، برنامه عمومی و همگانی ۷ در۷، راهیان نور، راهیان پیشرفت، طرح تا اوج، مسئولیت و سازندگی (اردوی متوسطه اول و دوم مدارس سمپاد)، پویش ایران فردا، طرح مزرعه تابستانی من، طرح به وقت خدمت، ماهرانه، پیاده‌روی و برپایی موکب اربعین، مدرسه کانون تربیت و پیشرفت محله ، آموزش مهارت‌های تشکیلاتی، رهرو توانایی (دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مدارس استثنایی و تلفیقی فراگیر) است.

خبر مرتبط
جزئیات استخدام آموزش و پرورش به روایت وزیر

اقتصادنیوز: وزیر آموزش و پرورش گفت: بیش از ۷۰ درصد از ردیف‌های استخدامی آموزش و پرورش برای به‌کارگیری در مناطق محروم کشور بود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال برنامه‌های اوقات فراغت در ۳۰ هزار پایگاه تابستانی برگزار خواهد شد ادامه داد: ۱۱۸۲ کانون، ۸۴۰ دارالقرآن مدارس منتخب از ۱۱۲ هزار مدرسه کشور و ۳۴۶ برنامه اوقات فراغت با امید یک تابستان خوب برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

پورثانی با بیان اینکه استعدادیابی دانش‌آموزان در سکویی به نام «کارینو» در تابستان امسال انجام می‌شود گفت: دانش‌آموزان جذب شده در این کارینو در رشته‌های فرهنگی، قرآنی و تربیتی توانمند می‌شوند. همچنین نهضت ویژه اردویی به نام «اردو نو» نیز در ۱۵ استان کشور انجام می‌شود.

خبر مرتبط
برنامه کاندیداهای ریاست جمهوری برای آموزش و پرورش مشخص شد

اقتصادنیوز: یک هفته باقی مانده به انتخابات ریاست‌ جمهوری، نامزدها به مسئله آموزش و پرورش ورود کرده و از طریق شبکه‌های تلویزیونی و فضای مجازی به بیان دیدگاه‌ها و اولویت‌های دولت احتمالی خود در این حوزه‌ پرداختند و از مشکلات مدیریتی تا طراحی نظام تحصیلی جدید و رفع اختلافات و حتی اصلاح صندوق ذخیره فرهنگیان گفتند.

وی با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه بحث استفاده از ظرفیت‌های مدارس در ایام تعطیلی مدارس به عنوان یک حکم و تکلیف آمده است اظهارکرد: مدرسه تعطیل می‌شود اما تربیت تعطیل نمی‌شود، دانش‌آموزان در فصل تابستان فرصت بیشتر و اوقات فراغت خاص‌تری دارند تا با بهره گیری از محیط‌های یادگیری، علایق خود را جهت دهند.

 

نظر شما