شناسهٔ خبر: 67317601 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

جزئیات استخدام آموزش و پرورش به روایت وزیر

اقتصادنیوز: وزیر آموزش و پرورش گفت: بیش از ۷۰ درصد از ردیف‌های استخدامی آموزش و پرورش برای به‌کارگیری در مناطق محروم کشور بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، رضا مراد صحرایی عصر شنبه در مراسم افتتاح نخستین مدرسه اوتیسم همزمان با افتتاح ۱۳ پروژه آموزشی و ورزشی این استان در چله خدمت که در شهرک دولت آباد شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در سه سال خدمات سه ساله دولت شهید آیت الله رئیسی مجوز ۳۰۰ هزار ردیف استخدامی صادر شد که ۲۳۶ هزار آن برای آموزش و پرورش بوده است.

وی افزود: بیش از ۷۰ درصد استخدام‌های آموزش و پرورش با رویکرد عدالت محوری در مناطق محروم به‌کارگیری شده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در دولت سید شهیدان خدمت بیش از هفت هزار مدرسه در کشور ساخته شد که این تعداد معادل ساخت روزانه هشت مدرسه و یک رکورد بی‌سابقه است.

خبر مرتبط
برنامه کاندیداهای ریاست جمهوری برای آموزش و پرورش مشخص شد

اقتصادنیوز: یک هفته باقی مانده به انتخابات ریاست‌ جمهوری، نامزدها به مسئله آموزش و پرورش ورود کرده و از طریق شبکه‌های تلویزیونی و فضای مجازی به بیان دیدگاه‌ها و اولویت‌های دولت احتمالی خود در این حوزه‌ پرداختند و از مشکلات مدیریتی تا طراحی نظام تحصیلی جدید و رفع اختلافات و حتی اصلاح صندوق ذخیره فرهنگیان گفتند.

صحرایی تاکید کرد: ۶۴ درصد این مدارس ساخته شده در مناطق محروم و کم برخوردار، حاشیه شهرها و روستاها بوده که نمونه آن افتتاح این ۱۳ پروژه آموزشی و ورزشی در شهر کرمانشاه است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از جلوه‌های عدالت محوری در دولت سیزدهم موضوع تأثیر سوابق تحصیلی دانش آموزان در راهیابی آنها به دانشگاه‌ها بود که با اجرای آن شاهد رتبه‌های تک رقمی از مناطق محروم و روستایی بودیم.

خبر مرتبط
مثال غیرمنتظره قالیباف درباره تغییر وزیر آموزش و پرورش

اقتصادنیوز:‌ محمدباقر قالیباف از تعدد تغییر وزرای آموزش و پرورش انتقاد کرده است.

صحرایی با تاکید بر اینکه کتاب، معلم و مدرسه بین همه دانش آموزان مشترک است، تصریح کرد: دسترسی نداشتن به سایر امکانات نباید مانعی برای راه یافتن دانش آموزان مناطق محروم به دانشگاه شود.

وی خاطرنشان کرد: در کنار تأثیر سوابق تحصیلی، ارتقا کیفیت آموزش، بهسازی، بازسازی و مقاوم سازی مدارس، ایجاد اردوگاه‌ها و کارهای تربیتی در راستای عدالت آموزشی انجام شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بیش از سه میلیون متر مربع فضای آموزشی با ۳۲ هزار کلاس درس در کشور در دولت سید شهیدان خدمت ساخته شد.

 

نظر شما