شناسهٔ خبر: 67329092 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حرم مطهر رضوی، میزبان جشن ۱۱۴ زوج دانشجوی مشهدی

۱۱۴ زوج دانشجوی مشهدی در دهه ولایت و در آستانه عید غدیر، زندگی مشترکشان را در حرم رضوی آغاز کردند.

صاحب‌خبر -
حرم مطهر رضوی، میزبان جشن ۱۱۴ زوج دانشجوی مشهدی
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: در این گردهمایی ۱۱۴ زوج جوان دانشجو مهمترین رخداد زندگی شان را در برنامه «میثاق بهشت» در حرم مطهر جشن گرفتند.
 
حجت الاسلام مهدوی نسب در ادامه گفت: به رغم خبر تلخ بالا رفتن آمار طلاق در کشور، از هر ۱۰۰ ازدواج دانشجویی، پنج تا شش درصد به طلاق انجامیده که نشان دهنده مهارت زندگی بیشتر این زوج‌ها است.
 
اهمیت نگاه متعالی به زندگی مشترک
 
در ادامه، تولیت آستان قدس رضوی در جمع زوج‌های دانشجو به تبیین واقعه غدیر پرداخت .
 
حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در بخشی از سخنانش به سیره رضوی پرداخت و از زوج‌های حاضر در جلسه خواست نگاهشان به مسائل زندگی و ازدواج، مادی و غریزی نباشد و ازدواج را با نگاهی معنوی و به عنوان سنت الهی به جا بیاورند.
 
تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: ازدواج باعث می‌شود خلقت انسان‌ها ادامه یابد و متوقف نشود و اگر از این منظر به وصلت انسان‌ها نگاه کنیم ناهنجاری‌ها و تلخی‌ها و جدا شدن‌ها را شاهد نخواهیم بود.
 
حجت الاسلام والمسلمین مروی در پایان از زوج‌های جوان خواست تا نگاهی متعالی به زندگی و ازدواج داشته باشند و گذشت را سرلوحه زندگی هایشان قرار دهند. 
 
وی همچنین فرزند آوری را نیز از اهداف مهم زندگی مشترک دانست و بر اهمیت آن تاکید کرد. 
 
در پایان این دیدار تولیت آستان قدس رضوی به ۱۱۴ زوج دانشجوی دانشگاه‌های مشهد هدایایی اهدا کرد و به تبرک ایام دهه ولایت و امامت زوج‌های دانشجو به ضیافت شام در مهمانسرای حضرت دعوت شدند. 
 
در این مراسم ۱۵ نفر از روسای دانشگاه‌های مشهد و مسئولان دفاتر نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها هم حضور داشتند.

نظر شما