شناسهٔ خبر: 67084107 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

همزمان با ایام ازدواج حضرت علی و فاطمه( ع)

پیمان ازدواج ۱۱ زوج لبنانی در حرم مطهر رضوی

۱۱ زوج لبنانی همزمان با ایام ازدواج حضرت علی و فاطمه (ع) در حرم مطهر رضوی پیمان ازدواج بستند.

صاحب‌خبر -

پیمان ازدواج ۲۲ زوج لبنانی در حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، در سالروز ازدواج حضرت امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، ۱۱ زوج لبنانی با حضور در حرم مطهر رضوی و در فضایی معنوی، پیمان مقدس زندگی مشترک را در جوار بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج (ع) بستند و زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

در این مراسم معنوی که به همت مدیریت زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی و با حضور جمعی از مسئولان و خادمان این آستان مقدس برگزار شد حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ اعلا، در سخنانی به تبیین جایگاه و اهمیت ازدواج در اسلام و سیره ائمه اطهار(ع) پرداخت.وی با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) این امر را مظهر پیوند آسمانی و ازدیاد محبت و مودت در زندگی مشترک دانست.

این زوجین جوان که از شهرهای مختلف لبنان به مشهد مقدس مشرف شده بودند، پس از حضور در حرم مطهر امام رضا(ع) و شرکت در این مراسم معنوی، راهی سفر زندگی مشترک خود شدند. این اقدام پسندیده، بار دیگر نشان‌دهنده ارادت و عشق مسلمانان سراسر جهان به خاندان عصمت و طهارت(ع) و به خصوص امام رضا(ع) است و فرصتی مغتنم برای ترویج فرهنگ ازدواج و سبک زندگی اسلامی در بین جوانان مسلمان به شمار می‌رود.

نظر شما