شناسهٔ خبر: 67329073 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

به مناسبت هفته قوه قضائیه صورت گرفت

گره‌گشایی مقامات قضایی استان از ۵۸۹ نفر مددجویان زندان کرمان

فاطمه افضلی

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: همزمان با دومین روز از هفته قوه قضائیه، دیدار قضات کرمانی با ۵۸۹ نفر از مددجویان زندان مرکزی کرمان برگزار و به مشکلات و درخواست‌های آنان رسیدگی شد.

صاحب‌خبر -

رضا طالبی زاده امروز سوم تیرماه ضمن گرامیداشت یاد شهید آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان و هفته قوه قضائیه اظهار کرد: این اقدام در راستای سیاست‌های قوه قضائیه مبتنی بر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، توسعه استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، حفظ حقوق شهروندی مددجویان زندان‌ها و ارائه ارفاقات قانونی به مددجویان واجد شرایط با حضور ۵۸ نفر از مقامات قضایی و قضات استان برگزار شد.

وی بیان کرد: در راستای دیدار چهره‌به‌چهره قضات با زندانیان، ضمن دیدار قضات مرد با مددجویان بندهای مختلف زندان کرمان، قضات زن نیز با حضور در بند نسوان زندان مرکزی به بررسی مشکلات مددجویان زن پرداخته و دستورات قصایی لازم برای حل مشکلات آنها را صادر کردند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: اعطاء مرخصی به مددجویان، تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی، معرفی محکومان به منظور تعیین و معرفی وکیل معاضدتی، معرفی به ستاد دیه، ارجاع درخواست‌های عفو و بخشودگی، آزادی مشروط، پابند الکترونیک، تعلیق اجرا و ... از جمله موارد مورد درخواست مددجویان زندان کرمان در این دیدار بوده است.

وی تصریح کرد: دیدار قضات با مددجویان زندان‌ها براساس برنامه زمان‌بندی شده، به صورت مستمر در طول سال برگزار می‌شود اما این دیدار در هفته قوه قضائیه به صورت متمرکز، گسترده‌تر و با تعداد بیشتری از قضات برگزار می‌شود تا روند رسیدگی‌ به مشکلات و درخواست‌های مددجویان زندان ها تسریع شود.

طالبی زاده تاکید کرد: دادگستری استان کرمان مصمم است در کنار استیفای حقوق شکات خصوصی، جبران ضرر و زیان وارده به محکوم له و اجرای قاطعانه مجازات‌های قانونی قطعیت یافته در مورد مجرمان حرفه‌ای و خطرناک، سارقان، قاچاقچیان سلاح و مهمات و مواد مخدر، متعرضان به نوامیس مردم، و اراذل و اوباش، زمینه را برای برخورداری سایر محکومان عادی از تاسیسات نوین حقوقی و ارفاقات قانونی فراهم نماید.

انتهای پیام

نظر شما