شناسهٔ خبر: 67325317 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گره گشایی مقامات قضایی از مددجویان کرمانی

از ۵۸۹ نفر از مددجویان زندان مرکزی کرمان در هفته قوه قضاییه گره گشایی شد.

صاحب‌خبر -

گره گشایی مقامات قضایی از مددجویان کرمانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان، معاون قضایی رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: همزمان با دومین روز از هفته قوه قضائیه، دیدار قضات کرمانی با ۵۸۹ نفر از مددجویان زندان مرکزی کرمان برگزار و به مشکلات و درخواست‌های آنان رسیدگی شد.
رضا طالبی زاده ضمن گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان و هفته قوه قضائیه افزود: این اقدام در راستای سیاست‌های قوه قضاییه مبتنی بر کاهش جمعیت کیفری زندان ها، توسعه استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، حفظ حقوق شهروندی مددجویان زندان‌ها و ارائه ارفاقات قانونی به مددجویان واجد شرایط با حضور ۵۸ نفر از مقامات قضایی و قضات استان برگزار شد.
وی خاطرنشان کرد: در راستای دیدار چهره به چهره قضات با مددجویان زندان ها، ضمن دیدار قضات مرد با مددجویان بند‌های مختلف زندان کرمان، قضات زن نیز با حضور در بند نسوان زندان مرکزی کرمان به بررسی مشکلات مددجویان زن پرداخته و دستورات قصایی لازم برای حل مشکلات آنها را صادر کردند.
معاون قضایی رییس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: این دیدار با برنامه ریزی دادگستری کل استان کرمان و با حضور معاونین دادگستری کل استان، معاونین دادسرای عمومی و انقلاب کرمان، روسای مجتمع‌های قضایی، بازپرسان و دادیاران و جمعی از قضات صاحب نظر برگزار شد.
طالبی زاده اظهارداشت: اعطاء مرخصی به مددجویان، تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی، معرفی محکومین به منظور تعیین و معرفی وکیل معاضدتی، معرفی به ستاد دیه، ارجاع درخواست‌های عفو و بخشودگی، آزادی مشروط، پابند الکترونیک، تعلیق اجرا و. از جمله موارد مورد درخواست مددجویان زندان کرمان در این دیدار بوده است.
وی تصریح کرد: دیدار قضات با مددجویان زندان‌ها براساس برنامه زمانبندی شده، به صورت مستمر در طول سال برگزار می‌شود، اما این دیدار در هفته قوه قضائیه به صورت متمرکز، گسترده‌تر و با تعداد بیشتری از قضات برگزار می‌شود تا روند رسیدگی به مشکلات و درخواست‌های مددجویان زندان‌ها تسریع گردد.
طالبی زاده تاکید کرد: دادگستری استان کرمان مصمم است در کنار استیفای حقوق شکات خصوصی، جبران ضرر و زیان وارده به محکوم لهم و اجرای قاطعانه مجازات‌های قانونی قطعیت یافته در مورد مجرمین حرفه‌ای و خطرناک، سارقین، قاچاقچیان سلاح و مهمات و مواد مخدر، متعرضین به نوامیس مردم، و اراذل و اوباش؛ زمینه را برای برخورداری سایر محکومین عادی از تاسیسات نوین حقوقی و ارفاقات قانونی فراهم نماید.

نظر شما