شناسهٔ خبر: 67308227 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون قضایی دادگستری کل استان کرمان خبرداد؛

پیگیری دادگاه الکترونیک کرمان جهت جلوگیری ازاعزام حضوری زندانیان

کرمان- معاون قضایی دادگستری کل استان کرمان گفت: تشکیل دادگاه های الکترونیک در کرمان به ویژه جهت جلوگیری از اعزام زندانیان به صورت حضوری، پیگیری شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، رضا طالبی زاده صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای اجرای دستورالعمل سامان‌دهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها مصوب ۶شهریورماه ۱۳۹۸ ریاست قوه قضائیه، ۵ جلسه درسال ۱۴۰۲ و یک جلسه در سال ۱۴۰۳ تشکیل شده است.

وی افزود: این جلسات با موضوع بالا بردن استفاده از ظرفیت پابند الکترونیک برای محکومین، تعیین تکلیف محکومان با رد مال مبهم و تشکیل دادگاه‌ها با استفاده از ظرفیت دادرسی الکترونیک برگزار شده است.

معاون قضائی دادگستری کل استان کرمان بیان کرد: همچنین برگزاری جلسات فوق جهت جلوگیری از اعزام زندانیان به صورت حضوری به صورت ویژه در استان کرمان، پیگیری شده است.

طالبی زاده یادآور شد: در خصوص وضعیت کودکان بی سرپرست که در معرض آسیب قرار دارند با برگزاری جلسه با مسئولین بهزیستی نیز مقرر شد موانع نگهداری آنها مرتفع شود.

دبیر کارگروه سامان‌دهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان کرمان همچنین گفت: ایجاد وحدت رویه در پذیرش درخواست زندانیان رأی باز، بر اساس آئین‌نامه سازمان زندان‌ها بخشی از مصوبات و اقدامات این کارگروه بوده است.

وی ادامه داد: همچنین نظارت بر ورود و خروج زندانیان رأی باز، برنامه‌ریزی لازم جهت حضور قضات در زندان‌ها و دیدار با زندانیان و رفع مشکلات آنان از دیگر مصوبات و اقدامات این کارگروه محسوب می‌شود.

طالبی زاده اظهارداشت: طی سال ۱۴۰۲ همکاری با هیأت نظارت موضوع ماده ۲۸ آئین نامه ماده ۱۲ نظارت بر رفتار قضات انجام شده است.

معاون قضائی دادگستری کل استان کرمان گفت: همچنین سال گذشته بازدید از حوزه‌های قضائی استان به همراه هیأت مذکور و همکاری جهت رسیدگی به درخواستهای اعاده دادرسی موضوع ماده ۴۷۷ قانون آئین دادرسی کیفری اعمال شده است.

وی ادامه داد: پاسخ به برخی از مکاتبات و امور ارجاعی از سوی رئیس کل؛ از قبیل پرونده‌هایی که در مرحله اجرا با موانع حقوقی و یا با چالش مواجه و در نتیجه موجب اطاله دادرسی شده‌اند نیز با هم‌اندیشی قضات رسیدگی کننده بررسی و راهکارها، پیشنهادات و ارشادات قانونی لازم در سال گذشته انجام شد.

طالبی زاده خاطرنشان کرد: به عنوان دبیر کارگروه استانی همکاری و تعامل قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی، چندین کارگروه با ریاست رئیس کل و باحضور نمایندگان مردم شریف استان در مجلس و اعضا شورای قضائی استان تشکیل شده است.

معاون قضائی دادگستری کل استان کرمان افزود: در این جلسات مشکلات معیشت کارکنان، بودجه قوه قضائیه و سایر امور محوله بررسی و پیگیری‌های لازم انجام شده است.

وی به انجام ملاقات‌های حضوری در طول سال ۱۴۰۲ جهت رسیدگی به درخواست‌های مردم نیز اشاره کرد.

طالبی زاده در پایان بیان کرد: در سال گذشته با بیش از ۸۵۰ نفر از مراجعین به دادگستری استان ملاقات داشته‌ام که دستورات لازم جهت رفع مشکلات آنان صادر شده است.

نظر شما