شناسهٔ خبر: 67279507 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرکل بنیاد شهید زنجان:

شهدای سادات با تاسی به ائمه اطهار در دفاع از ولایت ایستادگی کردند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: شهدای سادات با تاسی به ائمه اطهار و بهره‌گیری از مکتب حضرت امیرالمؤمنین(ع) در دفاع از ولایت ایستادگی کردند و در نهایت به فیض عظیم شهادت نائل شدند.

صاحب‌خبر -

 عباس برزگر شامگاه دیشب چهارشنبه در یادواره شهدای سادات زنجانی،‌افزود: سادات همواره خود را به سلاله پاک و مطهر اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) متصل می‌دانند و احساس مسئولیت بیشتری دارند که نمونه های آن را در هشت سال جنگ تحمیلی مشاهده کردیم.

وی با بیان اینکه همواره باید قدردان ایثار و جانفشانی شهدا باشیم، گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های برجسته شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس عبودیت و تلاش مخلصانه آنها در راه خدا بود.

برزگر با بیان اینکه شهدای والامقام همواره در همه مراحل زندگی ما گره‌گشا هستند، گفت: هدف از برگزاری این یادواره‌ها خلق فرصت‌ها برای زنده نگهداشتن یاد و خاطر شهداست.

دبیر کانون‌های رضوی استان زنجان نیز در این مراسم با اشاره به ویژه‌گی‌های شهدا اظهار داشت: جبهه با توجه به ویژگی و خلوص شهدا بسیار نورانی بود.

قاسم محمدی با بیان اینکه شهدا در میدان نبرد با تمام وجود با خداوند ارتباط داشتند، ادامه داد: شهدای والامقام همواره راضی و رضایتمند بودند و به خاطر داشته‌های خود همواره از خداوند شکرگذاری می کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان نیز در این مراسم، ماه ذی‌الحجه، را ماه قربانی شدن اسماعیل، عزم به قربانگاه بردن حسین (ع) و ماه رفتن فاطمه (س) به خانه‌ علی (ع) عنوان کرد و گفت: این ماه، ایام ویژه‌ای است و جلوه‌ خاصی دارد.

سید شمس‌الدین موسوی به سه ویژگی شهدا که شامل عبودیت، رضایت‌مندی و شفاعت است، اشاره کرد و گفت: خون‌های ریخته شده‌ شهدا و آغاز نهضت، شیعه را از غربت ۱۴۰۰ ساله نجات داد که امروزه شیعه در دنیا سربلند است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو، افزود: امروزه رژیم صهیونیستی، کودک می‌کشد تا زنده بماند اما نمی‌داند ظلم و کفر با هر شکلی پایدار نخواهد ماند و این ظلم باعث آگاهی مردم در تمام دنیا نسبت به جنایات رژیم صهیونستی شده است.

موسوی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در رابطه با مشارکت حداکثری در انتخابات، اظهار داشت: امروز ما وظیفه‌ داریم تا با بصیرت و آگاهی تحقیق کرده و مشارکت در انتخابات را تبلیغ کنیم و انتخاب اصلح داشته باشیم، زیرا این نظام، حاصل خون ۲۲۰ هزار شهید است که اکنون ما میراث‌دار آنها هستیم.

نظر شما