شناسهٔ خبر: 67276567 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یادواره شهدای سادات زنجانی برگزار شد

زهرا فتحی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در یادواره شهدای سادات گفت: همواره باید قدردان ایثار و جانفشانی شهدای والامقام باشیم.

صاحب‌خبر -

عباس برزگر دیروز (چهارشنبه ۳۰ خردادماه) در یادواره ۱۱۳ شهید سادات استان زنجان به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان و با مشارکت دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان و حسینیه اعظم زنجان در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان با حضور جمعی از مسئولان و خانواده‌های معظم شهدای سادات برگزار شد، اظهار کرد: سادات همواره خودشان را متصل به سلاله پاک و مطهر اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) می‌دانند و احساس مسئولیت بیشتری دارند و شهدای سادات نیز به ائمه اطهار تأسی و با بهره‌گیری از مکتب حضرت امیرالمؤمنین (ع)، در دفاع از ولایت ایستادگی کردند و در نهایت به فیض عظیم شهادت نائل شدند.

وی با تاکید بر اینکه همواره باید قدردان ایثار و جانفشانی شهدای والامقام باشیم، تصریح کرد: شهدای والامقام در همه مراحل زندگی ما همواره گره‌گشا هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان هدف از برگزاری این یادواره‌ها را خلق فرصت‌ها برای زنده نگهداشتن یاد و خاطر شهدا عنوان کرد و افزود: یکی از مهمترین ویژگی‌های برجسته شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس عبودیت آنها بود و مخلصانه در راه خدا کار می‌کردند.

در بخشی از این مراسم دبیر کانون‌های رضوی استان زنجان نیز با اشاره به ویژه‌گی‌های شهدا اظهار کرد: جبهه با توجه به ویژگی و خلوص شهدا بسیار نورانی بود

قاسم محمدی با بیان اینکه شهدا در میدان نبرد با همه وجود با خداوند ارتباط داشتند، ادامه داد: شهدای والامقام همواره راضی و رضایتمند بودند و به خاطر داشته‌های خود، از خداوند شاکر بودند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان نیز ماه ذی‌الحجه، را ماه قربانی شدن اسماعیل، عزم به قربانگاه کردن حسین (ع) و ماه به خانه‌ علی (ع) رفتن فاطمه (س) عنوان کرد که ماه ویژه‌ای است و جلوه‌ خاصی دارد.  

سیدشمس‌الدین موسوی به سه ویژگی شهدا که شامل عبودیت، رضایت‌مندی و شفاعت است، اشاره کرد و گفت: این خون‌های ریخته شده‌ شهدا و آغاز نهضت، شیعه را از غربت ۱۴۰۰ ساله نجات داد که امروزه شیعه در دنیا سربلند است.

وی در رابطه با انتخابات افزود: برهه‌ی انتخابات، برهه‌ی حساسی است؛ بزرگوارانی که در این دوره کاندیدای ریاست جمهوری شدند، با وجود سوابق حضور در جبهه و جنگ اما به خاطر یک رأی و به دست آوردن ریاست جمهوری، طعنه‌هایی به خانواده‌ی شهدا می‌زنند و حتی خدمات شهید رئیسی را زیر سوال می‌برند.

در این مراسم نمایشگاهی از تصاویر و زندگی‌ نامه شهدای والامقام سادات در معرض دید علاقمندان قرار داشت.

انتهای پیام

نظر شما