شناسهٔ خبر: 67279286 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

تجلیل مسئول دبیرخانه شورای عالی از مبلغان برتر استان گلستان

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه در جلسه ای با مبلغان استان گلستان سخنان آنان را شنید و در پایان از نفر برتر تجلیل کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه در پایان برنامه‌های اولین روز سفر به استان گلستان، در جمع مبلغین و مبلغات حوزه علمیه این استان حضور یافت و ضمن شنیدن دغدغه‌های آنان، از گروهی از مبلغین برتر استان تقدیر کرد.
 
در ابتدای جلسه نمایندگان مبلغین و مبلغات طرح هجرت و طرح امین ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مبلغین استان، دغدغه‌ها و مشکلات مبلغین و مبلغات استان را بیان کردند.
 
برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، گفتمان‌های دینی و برنامه‌های انس با قرآن، برگزاری یادواره شهدا و نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی، مسابقات فرهنگی، نماز جماعت، احادیث اخلاقی، آموزش احکام فقهی و شناسایی و اصلاح مفاسد اخلاقی احتمالی، از محورهای گزارش عملکرد نمایندگان مبلغین استان گلستان بود.
 
لزوم ایجاد انگیزه و حمایت از مبلغین طرح امین، طرح هجرت و جهادی، اهمیت توجه و برنامه ریزی برای خانواده و همسران مبلغین، مسلئه بیمه مبلغین طرح هجرت و طرح امین، پیشنهاد پیگیری جهت مبلغان طرح امین در آموزش و پرورش، نیاز مبلغین طرح امین به دریافت حقوق در تعطیلات تابستان و افزایش حقوق و حمایت‌های مالی، نیز از جمله دغدغه‌های مطرح شده از سوی مبلغین استان بود.
 
در ادامه حجت الاسلام صالحی، مسئول اداره طرح و برنامه شورای عالی، ضمن تأکید بر رسیدگی به دغدغه‌های مطرح شده، توضیحاتی در خصوص مصوبات و تصمیمات شورای عالی راجع به مسئله تبلیغ ارائه کرد.
 
وی اظهار داشت: بهبود وضعیت معیشتی مبلغین محترم ،مد نظر شورای محترم عالی می باشد و در این زمینه مصوبات متعددی را به تصویب رسانده است.
 
مسئول طرح و برنامه شورای عالی تصریح کرد: مبالغی که به مبلغین پرداخت می‌شود، شایسته خدمات این عزیزان نیست و به هر میزان نیز که افزایش پیدا کند بازهم جوابگوی زحمات عزیزان نیست؛ اما ان شاء الله اقدامات لازم بر اساس مصوبات شورای محترم عالی در جهت بهبود وضعیت مبلغین صورت خواهد گرفت گرفت.
 
در ادامه این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان تبلیغ را بهترین راه صرف عمر و جوانی را در مسیر ترویج معارف و ارزش‌های دینی عنوان کرد و ابراز داشت: بعد از تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر مسئله تبلیغ، این مسئله به طور خاص در دستور کار شورای عالی قرار گرفت و لذا بازبینی حق الزحمه طرح هجرت و طرح امین در دستور کار قرار دارد.
 
وی با تأکید بر اهمیت به روز بودن سطح دانش مبلغین بیان داشت: مبلغین باید مطالعه داشته و به روز باشند. به روز بودن یک مبلغ موجب این می‌شود که احساس موفقیت کند و به چشم یک انسان تأثیرگذار به او نگاه کنند.
 
مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه خطاب به مبلغین افزود: اکثر شما جوانید و نشاط جوانی هنوز در شما وجود دارد، لذا به معلومات خود اکتفا نکنید و بیشتر بر مبنای آیات، روایات و اصول عقلانی کار کنید.
 
وی ادامه داد: در کار تبلیغی تعادل را حفظ کنید، حال مخاطب را مورد توجه قرار دهید و نسبت به آنچه نمی‌دانید ورود نکنید. این رمز موفقیت است.
 
در پایان این مراسم از تعدادی از مبلغین برتر استان تجلیل به عمل آمد.

نظر شما