شناسهٔ خبر: 67328973 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان خبر داد

تشکیل ۹۴۶۱ فقره پرونده برای اراضی فاقد سند در خراسان شمالی

اعظم قهرمانی

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی با اشاره به اجرای قانون تعیین تکلیف اراضی فاقد سند گفت: از سال گذشته تاکنون ۹۴۶۱ فقره پرونده برای اراضی فاقد سند در استان تشکیل شده است.

صاحب‌خبر -

محمد مقدسی در نشست خبری که سوم تیرماه برگزار شد، اظهار کرد: از این تعداد ۷۱۱۰ فقره پرونده مربوط به سال گذشته و ۲۳۵۱ فقره پرونده نیز مربوط به امسال بوده است که پرونده‌های تشکیل شده در سال گذشته رشد ۶۱ درصدی داشته است.

وی افزود: حدنگاری اراضی ملی در حوزه منابع طبیعی ۱۰۰ درصد انجام شده که برای دو میلیون و ۵۵۰ هزار هکتار سند به نام دولت صادر شده است.

مقدسی با اشاره به اینکه برای ۵۳ درصد از اراضی کشاورزی سند مالکیت صادر شده است، ادامه داد: سندهای صادر شده برای ۱۱ هزار و ۴۳۰ قطعه با مساحت ۲۰۵ هزار و ۶۵۲ هکتار بوده است.

وی در ارتباط با تبدیل اسناد مالکیت دفترچه ای به سند تک برگ بیان کرد: در سال گذشته ۸۲۶۹ و امسال ۱۴۷۳ سند مالکیت دفترچه ای تبدیل به سند تک برگ شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال گذشته برای ۴۸۵۸ مزنل روستایی سند مالکیت صادر شده است، ادامه داد: این تعداد  در سال جاری ۸۹۶ قطعه سند بوده است.

وی تصریح کرد: در اجرای قانون تعیین تکلیف املاک نیز در سال گذشته ۲۵۰۱ سند و امسال نیز ۷۹۲ فقره سند صادر شده است.

به گفته مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی در سال گذشته ۱۴۷۷ و امسال ۱۸۷۵ سند مالکیت دولتی صادر شده است که پیش بینی ما بر این است که در اجرای طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۱۰ هزار سند مالکیت صادر شود.

وی با اشاره به قانون بازداشت املاک نیز گفت: در سال گذشته ۹۸۷۸ و در سال جاری ۲۴۰۰ فقره سند املاک بازداشت و همچنین در پارسال ۸۳۰۲ فقره سند رفع بازداشت شده است.

انتهای پیام

نظر شما