شناسهٔ خبر: 67279278 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی به ایرنا اعلام کرد:

تحقق خودکفایی گندم در دولت سیزدهم/ نیازی به واردات گندم نداریم

تهران- ایرنا- مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به روند افزایشی خرید تضمینی، خودکفایی در تامین گندم مورد نیاز کشور حتمی است و دیگر نیازی به واردات نداریم.

صاحب‌خبر -

سهراب سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا در خصوص وضعیت تولید مزارع گندم اظهار داشت: توجه به رعایت اصول فنی شامل استفاده از بذور اصلاح شده، مصرف متعادل کودهای شیمایی، مدیریت آفات و علف‌های هرز موجب روند ارتقای تولید و کیفیت گندم در سال جاری شده است.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه امسال نیز همانند سال‌های گذشته گندم‌های کیفی تولید می‌شود، افرود: گزارش‌های ارسالی از استان‌ها نشان می‌دهد که شاخص‌های کیفی گندم تولیدی کشور رو به ارتقا است.

کشاورزان بقایای گیاهی را آتش نزنند

وی به کشاورزان توصیه کرد: در زمان برداشت محصول از کمباین‌های دارای معاینه فنی و در زمان حمل گندم از کامیون‌های درزگیری شده برای جلوگیری از ریزش گندم، استفاده کنند که این امر در میزان فروش و خرید گندم کشور موثر است.

سهرابی آتش زدن مزارع گندم را برای کشاورزان مضر دانست و گفت: کشاورزان از آتش زدن بقایای گیاهی در مزارع خودداری کنند، زیرا این کار علاوه بر آلودگی محیط زیستی و خاک، باعث از بین رفتن جانداران مفید می‌شود که در نهایت علاوه بر خالی شدن خاک از مواد مغذی و غنی، فرسایش خاک و سرایت آتش از مزراع به مراتع و جنگل‌ها را منجر خواهد شد.

نظر شما