شناسهٔ خبر: 67283641 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ۵۹۸ | لینک خبر

تحقق خودکفایی تولید گندم در دولت سیزدهم

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به روند افزایشی خرید تضمینی، خودکفایی در تامین گندم مورد نیاز کشور حتمی است و دیگر نیازی به واردات نداریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری 598، سهراب سهرابی در خصوص وضعیت تولید مزارع گندم اظهار کرد: توجه به رعایت اصول فنی شامل استفاده از بذور اصلاح شده، مصرف متعادل کودهای شیمایی، مدیریت آفات و علف‌های هرز موجب روند ارتقای تولید و کیفیت گندم در سال جاری شده است.

وی با بیان اینکه امسال نیز همانند سال‌های گذشته گندم‌های کیفی تولید می‌شود، افزود: گزارش‌های ارسالی از استان‌ها نشان می‌دهد که شاخص‌های کیفی گندم تولیدی کشور رو به ارتقا است.

کشاورزان بقایای گیاهی را آتش نزنند

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی به کشاورزان توصیه کرد: در زمان برداشت محصول از کمباین‌های دارای معاینه فنی و در زمان حمل گندم از کامیون‌های درزگیری شده برای جلوگیری از ریزش گندم، استفاده کنند که این امر در میزان فروش و خرید گندم کشور مؤثر است.

سهرابی آتش زدن مزارع گندم را برای کشاورزان مضر دانست و گفت: کشاورزان از آتش زدن بقایای گیاهی در مزارع خودداری کنند، زیرا این کار علاوه بر آلودگی محیط زیستی و خاک، باعث از بین رفتن جانداران مفید می‌شود که در نهایت علاوه بر خالی شدن خاک از مواد مغذی و غنی، فرسایش خاک و سرایت آتش از مزارع به مراتع و جنگل‌ها را منجر خواهد شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها:

نظر شما