شناسهٔ خبر: 67279262 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان

ساخت بیش از ۵۰ درصد کلاس‌های درس سال ۱۴۰۲ توسط خیرین مدرسه‌ساز خراسان رضوی

در سال ۱۴۰۲ بیش از ۵۰ درصد کلاس‌های تحویلی در خراسان رضوی، به همت مجمع خیرین مدرسه‌سازتاسیس شده است.

صاحب‌خبر -
ساخت بیش از ۵۰ درصد کلاس‌های درس سال ۱۴۰۲ توسط خیرین مدرسه‌ساز خراسان رضوی
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی،  رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز خراسان رضوی گفت : از آبان‌ماه گذشته تا به امروز هر سه‌شنبه مدرسه جدیدی با حضور فرماندار شهر مشهد افتتاح و کلنگ زده شده که از زحمات ایشان تشکر فراوان را دارم. بیست‌وششمین همایش تکریم خیرین مدرسه‌ساز در جوار علی‌ابن‌موسی الرضا(ع) برگزار شده، زیرا امام رضا(ع) مظهر محبت و رأفت هستند و برگزاری این مراسم در این مکان بسیار ارزنده است.
 
غلامعلی رأفتی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و به ویژه تأسیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز، بیش از ۲۶ هزار کلاس درس در سطح استان خراسان رضوی احداث شده است، عنوان کرد: از این نظر به همت خیرین مجمع استان به جایگاه برتر کشوری دست یافتیم. تامین ۵۰۰۰ کلاس درس در برنامه پیشرو قرار دارد و امیدواریم خیرین در این برنامه مانند گذشته بهترین مشارکت را داشته باشند. در سال ۱۴۰۲ بیش از ۵۰ درصد کلاس‌های تحویلی در استان که به تعداد ۱۵۰۰ کلاس بود، به همت مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان خراسان رضوی احداث و تاسیس شده است.
 
وی بیان کرد: در خصوص طرح مولدسازی اقدامات مناسبی انجام شده و طی این اقدامات، برخی از املاک و زمین‌های مازاد دولتی در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته که این امر باعث شده استان خراسان رضوی به عنوان اولین استان کشوری محسوب شود.
 
ساخت ۳۲ هزار کلاس درس در دولت سیزدهم
 
در ادامه حمیدرضا خان‌محمدی، مدیر سازمان نوسازی مدارس کشور اظهار کرد: باتوجه به اینکه رقم مشارکت خیرین طی یک سال از ۳۴۰۰ میلیارد تومان به ۱۱ هزار میلیارد تومان رسیده، امیدواریم در سال ۱۴۰۳ به عدد ۲۰ هزار میلیارد تومان که پیش‌بینی شده است، دست پیدا کنیم. در ۱۰۱۷ روز فعالیت خالصانه شهید جمهور در امر مدرسه‌سازی ۳۲ هزار کلاس درس با مشارکت خیرین تقدیم دانش‌آموزان شده است. وجه مشترک شخصیت ایشان در موضوع آموزش و پرورش دغدغه است که با احساسات دغدغه‌مند شما اشتراک دارد.
 
وی بیان کرد: باتوجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ۴۰۰۰ کلاس درس تا پایان شهریورماه به همت خیرین افتتاح خواهد شد، بنابراین از تمامی خیرین تشکر می‌کنم که در این امر مشارکت داشته و ما را مفتخر کرده‌اند.

نظر شما