شناسهٔ خبر: 67278986 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ناپایداری های وضعیت جوی و دریایی در هرمزگان

محمدعظیم آتش‌پنجه

امروز با افزایش بادهای شرقی بعدازظهر دریا متلاطم می‌شود.

صاحب‌خبر -

 کارشناس هواشناسی هرمزگان امروز پنجشنبه ۳۱خرداد، گفت: امشب وزش بادهای جنوب غربی در تنگه هرمز و خلیج فارس مورد انتظار است.

مجتبی حمزه نژاد افزود: توصیه می‌شود شناورهای سبک و صیادی برای رفت و آمد ایمن احتیاط‌های لازم را در نظر داشته باشند.

کارشناس هواشناسی هرمزگان افزود: از امروز همچنین، با تشدید بادهای ۱۲۰ روزه سیستان در شرق کشور، در مناطق شرقی استان هرمزگان نیز افزایش سرعت بادهای شمال شرقی با احتمال بروز گردوخاک، کاهش رطوبت نسبی، افزایش خشکی هوا و افزایش محسوس دما در طول روز پیش بینی می‌شود. این شرایط به تناوب تا اوایل هفته پیش رو ادامه دارد.

حمزه نژاد گفت: بعدازظهر با افزایش ابر در مناطق مستعد و ارتفاعات استان، احتمال رگبار پراکنده و موقتی باران و رعد وبرق پیش بینی می‌شود.

وی افزود: شب نیز در برخی نقاط مرکزی و مناطق ساحلی تنگه هرمز که شرایط بارشی مهیا نیست وقوع باد نسبتاً شدید و گردوخاک موقتی و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: به لحاظ دمایی تا اوایل هفته پیش رو، افزایش محسوس دما و ماندگاری هوای گرم در سطح استان مورد انتظار است که در شرق استان به دلیل کاهش رطوبت نسبی و افزایش خشکی هوا محسوس‌تر خواهد بود.

حمزه نژاد افزود: توصیه می‌شود، از قرارگیری در معرض نور مستقیم خورشید در ساعات گرم روز و رفت و آمدهای غیرضرور در زمان غبارآلود شدن هوا خودداری شود.

وی گفت: همچنین تنظیم دما و رطوبت گلخانه‌ها و دامداری‌ها با توجه به تنش دمایی، صرفه جویی در مصرف آب و برق مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام 

برچسب‌ها:

نظر شما