شناسهٔ خبر: 67278752 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تلاطم دریا در خلیج فارس با وزش باد‌های شرقی

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: دریا در خلیج فارس تا بعدازظهر با افزایش باد‌های شرقی متلاطم پیش بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

تلاطم دریا در خلیج فارس با وزش باد‌های شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مرضیه سی سی پور گفت: امشب وزش باد‌های جنوب غربی در تنگه هرمز و خلیج فارس پیش بینی می شود و توصیه می‌شود شناور‌های سبک و صیادی برای تردد ایمن احتیاط‌های لازم را در نظر داشته باشند.

او گفت: آسمان استان صاف تا قسمتی ابری و در بعدازظهر با افزایش ابر در مناطق مستعد و ارتفاعات استان، احتمال رگبار پراکنده و موقتی باران و رعد وبرق پیش بینی می‌شود.

سی سی پور گفت: در بعدازظهر و شب در پاره‌ای نقاط مرکزی و مناطق ساحلی تنگه هرمز که شرایط بارشی فراهم نیست وقوع باد نسبتا شدید و گردوخاک موقتی و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: از امروز، با تشدید باد‌های ۱۲۰ روزه سیستان در شرق کشور، در مناطق شرقی استان هرمزگان نیز افزایش سرعت باد‌های شمال شرقی با احتمال بروز گردوخاک، کاهش رطوبت نسبی، افزایش خشکی هوا و افزایش محسوس دما در طول روز پیش بینی می‌شود و این شرایط به تناوب تا اوایل هفته پیش رو تداوم خواهد داشت.

سی سی پور افزود: از لحاظ دمایی تا اوایل هفته پیش رو، افزایش محسوس دما و ماندگاری هوای گرم در سطح استان مورد انتظار است و در شرق استان بدلیل کاهش رطوبت نسبی و افزایش خشکی هوا محسوس‌تر خواهد بود.

او گفت: توصیه می‌شود، از قرارگیری در معرض نور مستقیم خورشید در ساعات گرم روز و تردد‌های غیرضرور در زمان غبارآلود شدن هوا خودداری شود و تنظیم دما و رطوبت گلخانه‌ها و دامداری‌ها با توجه به تنش دمایی، صرفه جویی در مصرف آب و برق مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما