شناسهٔ خبر: 67293267 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تلاطم دریا در خلیج فارس با وزش باد‌های غربی، ۱ تیر

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز بعدازظهر دریا در خلیج فارس با افزایش باد‌های غربی متلاطم پیش بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

تلاطم دریا در خلیج فارس با وزش باد‌های غربی، ۱ تیر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مرضیه سی سی پور گفت: امروز ناپایداری‌هایی در وضعیت جوی و دریایی پیش بینی می‌شود و توصیه می‌شود شناور‌های سبک و صیادی برای تردد ایمن احتیاط‌های لازم را در نظر داشته باشند.

او گفت: آسمان استان صاف تا قسمتی ابری، در بعدازظهر با افزایش ابر در مناطق مستعد و ارتفاعات استان، احتمال رگبار پراکنده و موقتی باران و رعد وبرق پیش بینی می‌شود.

سی سی پور گفت: از امروز، با تشدید باد‌های ۱۲۰ روزه سیستان در شرق کشور، در مناطق شرقی استان هرمزگان نیز افزایش سرعت باد‌های شمال شرقی با احتمال بروز گردوخاک، کاهش رطوبت نسبی، افزایش خشکی هوا در طول روز پیش بینی می‌شود.

او خاطرنشان کرد: این شرایط به تناوب تا اوایل هفته پیش رو تداوم خواهد داشت و از لحاظ دمایی تا اوایل هفته، ماندگاری هوای گرم در سطح استان پیش بینی می شود و در شرق استان بدلیل کاهش رطوبت نسبی و افزایش خشکی هوا محسوس‌تر خواهد بود.

سی سی پور افزود: توصیه می‌شود، از قرارگیری در معرض نور مستقیم خورشید در ساعات گرم روز و تردد‌های غیرضرور در زمان غبارآلود شدن هوا خودداری شود.

او تصریح کرد: تنظیم دما و رطوبت گلخانه‌ها و دامداری‌ها با توجه به تنش دمایی، صرفه جویی در مصرف آب و برق مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما