شناسهٔ خبر: 67336685 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

ثبت احوال استان بوشهر آماده ارائه خدمات در انتخابات است - اکونیوز

اقتصاد ایران: بوشهر- مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: ثبت احوال استان بوشهر آماده ارائه خدمات در انتخابات است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اسکندر پاسالار عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: احراز هویت رأی دهندگان فقط از طریق شناسنامه و کارت هوشمند ملی انجام می‌شود، به همین جهت نقش ثبت احوال در سلامت انتخابات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با تأکید بر حساسیت ویژه در صدور مدارک هویتی به ویژه در این بازه زمانی، گفت: ثبت احوال با رعایت اصل بی طرفی از هرگونه اقدامی که باعث ایجاد شائبه شود پرهیز می‌کند و چنانچه شناسنامه المثنی به صورت خارج از مهلت صادر شود در چارچوب و ضوابط قانونی بوده تا زمینه مشارکت تمامی افراد در سرنوشت کشور فراهم شود و شخصی به دلیل در دست نداشتن شناسنامه یا کارت ملی از این حق خود محروم نشود.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر ملاک عمل را اجرای دقیق قوانین اعلام کرد و اظهار داشت: با هر تفکر سیاسی که داشته باشیم، نباید آن را در انتخابات دخیل ‎کنیم، چراکه ما امانت‎دار مردم برای اجرای قانون هستیم و همواره بر عدم تبلیغات، جانبداری، مداخله در امر انتخابات و عدم به کارگیری امکانات دولتی در این مسیر پایبندیم.

وی با بیان اینکه یکی از پیش نیازهای برگزاری انتخابات داشتن اطلاعات دقیق از شرکت کنندگان است، تصریح کرد: سازمان ثبت احوال با تکیه بر پایگاه اطلاعات جمعیت کشور و داده‌های بسیار مطمئن که در اختیار دارد کمک بسزایی به عوامل برگزار کننده انتخابات می‌کند.

پاسالار، یکی از وظایف ثبت‌احوال را احراز هویت رأی دهندگان عنوان و تصریح کرد: این فرآیند به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و در مواردی که افراد بخواهند بیش از یک بار رأی دهند از آن جلوگیری می‌شود.

وی، یادآور شد: معیار هویت سنجی شرکت کنندگان در انتخابات؛ شماره ملی است و بر خلاف انتخابات گذشته، در انتخابات پیش رو شناسنامه و کارت هوشمند ملی تنها مدارکی هستند که برای احراز هویت و شرکت در انتخابات استفاده می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر، افزود: برای رأی دادن، اصالت و احراز هویت رأی دهنده توسط سازمان ثبت احوال سنجش، و هنگامی که هویتش محرز شد می‌تواند در انتخابات شرکت کند.

نظر شما