شناسهٔ خبر: 67292318 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پیش‌بینی ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان

محمدعظیم آتش‌پنجه

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان برای امروز ناپایداری‌ در وضعیت جوی و دریایی استان پیش‌بینی کرد.

صاحب‌خبر -

مجتبی حمزه‌نژاد امروز (اول تیر ماه) اظهار کرد: دریا بعدازظهر با افزایش بادهای غربی متلاطم پیش‌بینی می‌شود، بنابراین توصیه می‌شود شناورهای سبک و صیادی برای تردد ایمن، احتیاط‌های لازم را در نظر داشته باشند. 

وی ادامه داد: آسمان استان صاف تا قسمتی ابری، در ساعت‌های صبح همراه با مه رقیق صبحگاهی در سواحل و جزایر و در ساعت‌های بعدازظهر با افزایش ابر در مناطق مستعد و ارتفاعات استان، احتمال رگبار پراکنده و موقتی باران و رعد وبرق پیش‌بینی می‌شود.

حمزه‌نژاد گفت: از امروز با تشدید بادهای ۱۲۰ روزه سیستان در شرق کشور، در مناطق شرقی استان هرمزگان، افزایش سرعت بادهای شمال شرقی با احتمال بروز گرد و خاک، کاهش رطوبت نسبی، افزایش خشکی هوا در طول روز پیش‌بینی می‌شود. این شرایط به تناوب تا اوایل هفته پیش رو تداوم خواهد داشت.

وی اضافه کرد: به‌لحاظ دمایی تا اوایل هفته پیش رو، ماندگاری هوای گرم در استان مورد انتظار است که در شرق استان به‌دلیل کاهش رطوبت نسبی و افزایش خشکی هوا محسوس‌تر خواهد بود. بنابراین توصیه می‌شود، از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید در ساعت‌های گرم روز و ترددهای غیرضرور در زمان غبارآلود شدن هوا خودداری شود. همچنین تنظیم دما و رطوبت گلخانه‌ها و دامداری‌ها با توجه به تنش دمایی، صرفه‌جویی در مصرف آب و برق مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام 

برچسب‌ها:

نظر شما