شناسهٔ خبر: 67278891 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان:

راهبرد اصلی تبلیغات اسلامی، تقویت فعالیتهای مردم نهاد است

زنجان - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: راهبرد اصلی تبلیغات اسلامی، تقویت فعالیتهای مردم نهاد است چراکه باید حلقه های میانی را تقویت کرد تا نتیحه مد نظر حاصل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام علی یوسفی روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه این سازمان پس از تاسیس، فعالیت‌های متعددی را در حوزه تبلیغ انجام داده است، افزود: حضور مردم، فعال کردن حلقه‌های میانی، ترویج سبک زندگی و تقویت فعالیت‌های قرآنی از جمله اقدامات بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از رسالتهای کنونی سازمان، هدایت نسل نو به سمت معارف الهی و انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: این موضوع در حوزه‌های های مختلفی مورد توجه‌ قرار گرفته است.

این مسوول همگانی کردن مراسم ها را از جمله رویکردهای های سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد و گفت: مشارکت مردم در برنامه های جشن غدیر از جمله آن به شمار می رود که همانند محرم باید نمود داشته باشد.

حجت الاسلام یوسفی با اشاره به اینکه مشارکت مردم در غدیر با فرهنگ‌سازی امکان پذیر است ادامه داد: طی چند سال گذشته تلاش شده است مردمی سازی فعالیت ها ‌بیش از گذشته مد نظر قرار گیرد.

وی تاکید کرد: بسترسازی، ظرفیت سازی، حمایت و مشارکت مردم در تحقق برنامه ها اهمیت زیادی دارد.

این مسوول با بیان اینکه از دیگر رویکردهای اصلی سازمان ترویج معارف الهی و معارف انقلاب اسلامی است گفت‌: این موضوع مهم در حوزه‌هایی از قبیل تشکل‌ها، موسسات قرآنی و بانوان با جدیت پیگیری می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: تبیین هویت بانوی ایرانی اسلامی، سازماندهی، انسجام بخشی هیاتهای مذهبی با تقویت زیرساخت ها از دیگر برنامه های این اداره کل است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مسجد قرارگاه ملی در کشور شکل گرفته است افزود: با تقویت جایگاه امام جماعت و رفع موانع، ایجاد زیرساخت ها و تقسیم کار شکل بهتری به خود خواهد گرفت.

حجت الاسلام یوسفی با تاکید بر اینکه در تحقق برنامه ها مشارکت نهادهای متولی امر اهمیت زیادی دارد، گفت: این اداره کل به مناطق روستایی و نقاط حاشیه توجه دارد که در این راستا بهره گیری از ظرفیت ها نتایج خوبی را به دنبال دارد.

این مسوول با بیان اینکه در نقاط حاشیه شهر روحانیون در قالب طرح های مختلف مستقر هستند، گفت: در زمان حاضر بیش از یک‌هزار مسجد در استان وجود دارد که امکان تامین امام جماعت برای همه آنها وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه شاخص ترین روحانیون این اداره کل در مناطق حاشیه نشین شهر زنجان حضور دارند خاطرنشان کرد: هم اکنون پایگاه‌های اجتماعی در این مناطق فعال هستند و نسبت به خدمت رسانی اقدام می کنند.

حجت الاسلام یوسفی، مشکل معیشتی طلاب را از جمله مشکلات مبتلا به این حوزه ذکر کرد و گفت: اختلاف سلایق بین نهادها نیز از دیگر مسائل موجود بر سرراه پیشبرد برنامه ها و تحقق اهداف مساجد است.

وی با بیان اینکه بیش از یک هزار مبلغ آقا و خانم در سطح استان فعال هستند اضافه کرد: بررسی سال گذشته نشان می‌دهد در ۹۰ درصد مساجد شهری نمازجماعت اقامه می شود.

این مسوول با بیان اینکه کاهش آسیب های اجتماعی در استان به نوع سبک زندگی اسلامی باز می گردد ادامه داد: چالش های نسل نو و ارتباط با فضای مجازی از جمله آسیب های کنونی است که در این راستا باید آگاهی بخشی صورت گیرد.

نظر شما