شناسهٔ خبر: 67280261 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

پایگاه‌های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین شهر زنجان فعال هستند

زنجان-مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: هم اکنون پایگاه‌های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین شهر زنجان فعال هستند و  در زمینه پیشگیری و رفع آسیب‌های های اجتماعی خدمت رسانی  اقدام می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی یوسفی طهر پنجشنبه در نشست با خبرنگاران،گفت: این سازمان پس از تاسیس، فعالیت‌های متعددی را در حوزه تبلیغ انجام داده است.

وی با بیان اینکه حضور مردم، فعال کردن حلقه‌های میانی، ترویج سبک زندگی و تقویت فعالیت‌های قرآنی از جمله اقدامات بوده است،ابراز کرد: یکی از رسرسالت های کنونی سازمان، هدایت نسل نو به سمت معارف الهی و انقلاب اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان،گفت: از دیگر رویکردهای اصلی سازمان ترویج معارف الهی و معارف انقلاب اسلامی است و این موضوع مهم در حوزه‌هایی از قبیل تشکل‌ها، موسسات قرآنی و بانوان با جدیت پیگیری می شود.

راهبرد اصلی تبلیغات اسلامی، تقویت فعالیتهای مردم نهاد است

یوسفی تاکید کرد: تبیین هویت بانوی ایرانی اسلامی، سازماندهی، انسجام بخشی هیاتهای مذهبی با تقویت زیرساخت ها از دیگر برنامه های این اداره کل است.

وی افزود: در حوزه مسجد قرارگاه ملی در کشور شکل گرفته و با تقویت جایگاه امام جماعت و رفع موانع، ایجاد زیرساخت ها و تقسیم کار شکل بهتری به خود خواهد گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تصریح کرد: در تحقق برنامه ها مشارکت نهادهای متولی امر اهمیت زیادی دارد و این اداره کل به مناطق روستایی و نقاط حاشیه توجه دارد که در این راستا بهره گیری از ظرفیت ها نتایج خوبی را به دنبال دارد.

یوسفی با بیان اینکه راهبرد اصلی تبلیغات اسلامی، تقویت فعالیتهای مردم نهاد است،بیان داشت: باید حلقه های میانی را تقویت کرد تا نتیحه مد نظر حاصل شود.

وی افزود: در نقاط حاشیه شهر روحانیون در قالب طرح های مختلف مستقر هستن و در زمان حاضر بیش از یک‌هزار مسجد در استان وجود دارد که امکان تامین امام جماعت برای همه آنها وجود ندارد.

کاهش آسیب های اجتماعی در زنجان به نوع سبک زندگی اسلامی باز می گردد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ،یاد آورشد: همگانی کردن مراسم ها از جمله رویکردهای های سازمان تبلیغات اسلامی ست و مشارکت مردم در برنامه های جشن غدیر از جمله آن به شمار می رود که همانند محرم باید نمود داشته باشد و بسترسازی، ظرفیت سازی، حمایت و مشارکت مردم در تحقق برنامه ها اهمیت زیادی دارد.

یوسفی گفت: شاخص ترین روحانیون این اداره کل در مناطق حاشیه نشین شهر زنجان حضور دارند و هم اکنون پایگاه‌های اجتماعی در این مناطق فعال هستند و نسبت به خدمت رسانی اقدام می کنند.

وی بیان داشت: بیش از یک هزار مبلغ آقا و خانم در سطح استان فعال هستند و در ۹۰ درصد مساجد شهری نمازجماعت اقامه می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، در ادامه با بیان اینکه کاهش آسیب های اجتماعی در استان به نوع سبک زندگی اسلامی باز می گردد ،گفت: چالش های نسل نو و ارتباط با فضای مجازی از جمله آسیب های کنونی است که در این راستا باید آگاهی بخشی صورت گیرد.

یوسفی افزود: مشارکت مردم در غدیر با فرهنگ‌سازی امکان پذیر است و طی چند سال گذشته تلاش شده است مردمی سازی فعالیت ها ‌بیش از گذشته مد نظر قرار گیرد.

نظر شما