شناسهٔ خبر: 67278330 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

به میزبانی شهر شیراز؛

در اختتامیه سومین لیگ سرود چه گذشت؟/ پاسداشتی برای شهید جمهور

علیرضا سعیدی

مراسم اختتامیه سومین لیگ سرود مرکز موسیقی مأوا با حضور تعدادی از هنرمندان مطرح موسیقی و گروه‌های سرود در مجموعه آرامگاه سعدی شهر شیراز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شهر سرود مرکز موسیقی مأوا، مراسم اختتامیه سومین فصل از لیگ سرود ایران همزمان با دهه ولایت در آرامگاه سعدی شهر شیراز پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

در این جشن از گروه‌های سرود «کریم اهل بیت آباده شیراز» به عنوان قهرمان فصل سوم لیگ سرود ایران، گروه سرود «رایه‌الهدی قم» به عنوان مقام دوم و گروه سرود «صاحب الزمانی‌های کرج» به عنوان مقام سوم این مسابقات طی جشن باشکوهی قدردانی به عمل آمد و به هر کدام از گروه‌ها مدال مسابقات، لوح یادبود و هدیه نقدی تقدیم و در نهایت جام قهرمانی این فصل به گروه قهرمان اهدا شد.

در این مراسم همچنین قطعه «شهید جمهور» به پاسداشت مقام شهید آیت‌الله رئیسی و همراهان وی توسط گروه قهرمان لیگ اجرا شد. همچنین به مناسبت آغاز دهه ولایت قطعه «حب علی (ع)» برای اولین بار توسط گروه سرود «خدام‌الزهرا (س) اهواز» اجرا شد.

در این جشن که با حضور هزاران نفر از گروه‌های سرود و مردم شریف شیراز برگزار شد، هنرمندانی نظیر محمد معتمدی، مسعود روشن‌پژوه، مجتبی الله‌وردی، سامان گوران و میثم درویشان‌پور به اجرای برنامه پرداختند.

مسابقات سراسری «لیگ سرود ایران» توسط مجموعه «شهر سرود» هر سال طی شش مرحله با حضور گسترده گروه‌های سرود سراسر کشور برگزار می‌شود و در پایان و در جشن اختتامیه هر دوره در محل استان گروه قهرمان، از سه گروه برتر قدردانی و تجلیل به عمل می‌آید.

نظر شما