شناسهٔ خبر: 67278066 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

بزرگداشت نامی ماندگار؛

فرهنگسرای بزرگ شهرکرد میزبان گرامیداشت هشتادمین سالروز تولد مرید محمدی شد

چهارمحال و بختیاری - همزمان با سالروز تولد مرید محمدی، فرهنگسرای شهرکرد شاهد برگزاری مراسمی بود که در آن، دوستداران فرهنگ و ادب، یاد و خاطره این شاعر را گرامی داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شهرکرد، در غروبی آرام و باشکوه، فرهنگسرای بزرگ شهرکرد، شاهد جمعی از دل‌های مشتاق بود که برای گرامیداشت هشتادمین سالروز تولد استاد مرید محمدی، گرد هم آمده بودند. این آیین نکوداشت، توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در تاریخ ۳۰ خرداد ماه، به عنوان یادبودی از آن استاد بزرگ، برپا شد.

فرهنگسرای بزرگ شهرکرد که مرید محمدی بارها در آن به اشتراک‌گذاری دانش و ادب پرداخت، اکنون میزبان دوستداران و شاگردانی بود که با حضور گرم و صمیمی خود، عمق ارادت و احترام‌شان را به این استاد فقید نشان می‌دادند.


حجت الله شیروانی، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، در سخنانی به تمجید از ویژگی‌های نادر استاد محمدی پرداخت و یادآور شد که هنرمندان استان، در زمان حیات و پس از درگذشت استاد، همواره قدردان زحمات و میراث فرهنگی وی بوده و هستند.


شیروانی اذعان داشت: مرید نه تنها به عنوان شاعری برجسته، بلکه به عنوان معلمی دلسوز و نیکوکار شناخته می‌شود که مرام نیکوی او همچنان چراغ راهی برای همه‌ی ماست و امید است که یاد و خاطره‌ی او همواره در دل‌ها زنده بماند و نسل‌های آینده نیز از درس‌های او بهره‌مند گردند.

عباس قنبری، پژوهشگر، مدرس دانشگاه و دوست دیرین و همراه ۵۰ ساله استاد، با اشاره به خاطرات شیرین و ارزشمند خود، مرید محمدی را بنیانگذار جریان‌های فرهنگی و ادبی استان از دهه ۶۰ خواند و تأکید کرد که افکار و اندیشه‌های استاد، پشتوانه‌ای محکم برای جریان‌های ادبی استان بوده و همچنان نیز هست.


قنبری با افتخار از تحصیلات استاد در دانشگاه ابوریحان و تدریس در سطحی فراتر از مدرک تحصیلی‌اش یاد کرد و بخشندگی، سخاوت، و تواضع را از ویژگی‌های بارز مرید محمدی دانست.

در ادامه قدمعلی سرامی، شاعر، نویسنده، پژوهشگر و استاد زبان و ادبیات فارسی به فلسفه مرگ و میراثی که انسان‌ها پس از خود به جای می‌گذارند پرداخت. او با بیان اینکه مرید محمدی دل‌ها را با مهربانی‌هایش فتح کرده بود، تأکید کرد که آثار و خاطرات او همچنان در دل‌ها زنده است.


سرامی با اشاره به اینکه مرگ می‌تواند ما را به خودشناسی و قدرشناسی بیشتر از یکدیگر سوق دهد، گفت که شاعران و بزرگان ما در اشعار خود به ما یادآوری می‌کنند که مفهوم مرگ و دوست داشتن را بیشتر درک کنیم.


به گزارش ایبنا در بخش پایانی آیین بزرگداشت استاد مرید محمدی از پوستر جایزه‌ای ادبی به نام این استاد نیز رونمایی شد قرار است این جایزه ادبی با عنوان «نامه‌ای به همسرم» در بخش‌های شعر و نثر برگزار شود. همچنین در این آیین قسمتی از مستند زندگی ادبی استاد مرید محمدی با نام «مرید» ساخته سجاد میرزائیان برای حاضران در این برنامه پخش شد. شعرخوانی تعدادی از شاعران پیشکسوت و دوستان استاد مرید نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی آیین بزرگداشت استاد مرید محمدی بود.

فرهنگسرای بزرگ شهرکرد میزبان گرامیداشت هشتادمین سالروز تولد مرید محمدی شد


نظر شما