شناسهٔ خبر: 67273356 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آیین بزرگداشت زنده‌یاد مرید محمدی از مفاخر چهارمحال و بختیاری برگزار شد

شهرکرد- ایرنا- آیین بزرگداشت زنده یاد استاد مرید محمدی از مفاخر حوزه شعر و ادب استان چهارمحال و بختیاری شامگاه چهارشنبه با حضور اساتید ادبیات و فرهنگ دوستان این استان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس بنیاد ایران‌شناسی چهارمحال و بختیاری در این آیین به خاطرات ۵۰ سال دوستی و شاگردی خود با زنده‌یاد محمدی اشاره کرد و گفت: در طول این سال‌ها این استاد بزرگ در آموزش شعر و ادب و فرهنگ با سخاوتمندی رفتار کرد و شاگردان بسیاری را تربیت و به جامعه ادبی استان عرضه داشت.

عباس قنبری عدیوی، استاد مرید محمدی را بنیانگذار حرکت ادبی، فکری و اجتماعی استان در دهه ۶۰ عنوان کرد و افزود: هرگاه از دهه ۶۰ به بعد جریان ادبی خوبی در استان شکل گرفت پشت این جریان استاد مرید محمدی بوده است.

وی، یکی از ویژگی‌ها اخلاقی و رفتاری مرید محمدی را سخاوت و بخشندگی وی برشمرد و تصریح کرد: بخشندگی استاد در اهدای آثار ادبی و کتاب‌ در نوع خود بی‌نظیر بود و اکنون در هر کجای استان از فرهنگسراهای و کتابخانه‌ها آثار وی را می‌توان مشاهده کرد.

رییس بنیاد ایران‌شناسی و از ناشران مطرح این استان، نامگذاری یکی از خیابان‌ها یا میادین استان به نام استاد محمدی را خواستار شد و گفت: برای زنده نگه داشتن یاد و نام مفاخر و مشاهیر استان نیاز است تا خیابان‌های استان به نام این بزرگان نامگذاری شود.

قنبری با تاکید بر اینکه مفاخری نظیر استاد مرید محمدی از سرمایه‌های اجتماعی استان به شمار می‌روند، یادآور شد: برای تداوم راه این بزرگان نیاز است تا آثار ادبی و اشعار این استاد بازخوانی شود.

وی افزود: امید می‌رود سبک شعری مرید محمدی در اشعار دیگر شاعران استان رشد پیدا کند تا مسیر شعر استان تقویت و کامل شود.

به گزارش ایرنا، در بخش پایانی این آیین بزرگداشت از پوستر جایزه‌ای ادبی به نام این استاد رونمایی شد.

قرار است این جایزه ادبی با عنوان "نامه‌ای به همسرم" در بخش‌های شعر و نثر برگزار شود.

همچنین در این آیین قسمتی از مستند زندگی ادبی استاد مرید محمدی با نام "مرید" ساخته سجاد میرزائیان برای حاضران پخش شد.

شعرخوانی تعدادی از شاعران پیشکسوت و دوستان استاد مرید نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی آیین بزرگداشت استاد مرید محمدی بود.

مرید محمدی پژوهشگر و شاعر پیشکسوت و برجسته استان چهارمحال و بختیاری بامداد هشتم آبان در سن ۷۹ سالگی پس از تحمل یک دوره بیماری در شهرکرد درگذشت.

مجموعه شعر فجر آوران خیبر(۱۳۶۲)، دوستی شاید… (۱۳۸۲) ، چوپی آواز «بختیاری سروده‌ها» (۱۳۹۵) و تصحیح مجموعه های دیوان ملازلفعلی بختیاری(۱۳۸۰)، شیدای دهکردی از جمله آثار این شاعر بزرگ است.

نظر شما