شناسهٔ خبر: 67294895 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس کل دادگستری اردبیل خبر داد؛

رتبه اول اردبیل در کاهش جمعیت کیفری زندانیان

اردبیل- رییس کل دادگستری استان اردبیل گفت: استان اردبیل برای چندمین سال متوالی رتبه اول کشوری را در کاهش جمعیت کیفری زندانیان به خود اختصاص داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین کثیرلو پیش از خطبه های نماز جمعه شهر اردبیل همزمان با هفته قوه قضائیه اظهار کرد: استان اردبیل رتبه دوم کشوری را در رسیدگی به پرونده دادگاه های انقلاب به خود اختصاص داده است.

وی رتبه سوم استان در رسیدگی به پرونده اختلاف خانوادگی و ارائه مشاوره با محوریت صلح و سازش را یادآور شد و خاطرنشان کرد: استان اردبیل در پائین آوردن زمان دادرسی رتبه سوم کشور را دارد.

رییس کل دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه در سال گذشته ۴۰ هزار نفر موفق به دیدار حضوری با مسئولان قضائی استان شدند، گفت: ما سعی کردیم به ۷۰۰ مکاتبه و شکایت مردمی در دستگاه قضا در سفر رییس قوه قضائیه به استان اردبیل رسیدگی کنیم.

حجت الاسلام کثیرلو محوریت اقدامات پیشگیرانه را در کاهش پرونده های ورودی به مراجع قضایی یادآور شد و بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۵۰۰ هزار پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته که یک سوم آن در شوراهای حل اختلاف بوده است.

وی افزود: حدود نیمی از این پرونده ها با مصالحه خاتمه یافته تا زمینه برای گسترش صلح و سازش در جامعه فراهم آید.

رییس کل دادگستری استان اردبیل از راه اندازی دادگاه های صلح خبر داد و تصریح کرد: در کنار شوراهای حل اختلاف راه اندازی این دادگاه ها می تواند زمینه ساز مختومه شدن پرونده ها با نگاه مصالحه باشد.

حجت الاسلام کثیرلو به برنامه های گرامیداشت هفته قوه قضائیه نیز اشاره کرد و گفت: امروز با تشکیل میز خدمت و ارائه مشاوره های حقوقی به نمازگزاران و اهالی اردبیل و سایر شهرهای استان تلاش کردیم تا در گره گشایی از مشکلات آنها گام برداریم.

وی ادامه داد: در این هفته تجلیل از قضات و کارکنان دادگستری اردبیل به همراه بازدید قضات از زندان ها و نشست با محوریت آزادی های مشروع و ارتقای حقوق شهروندی را شاهد بودیم.

نظر شما