شناسهٔ خبر: 67278053 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد ایلام:

ناشران ایلامی به انتشار آثار فاخر، اهتمام بیشتری داشته باشند

ایلام-معاون امورفرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان ایلام گفت:از ناشران پرتلاش ایلامی انتظار می‌رود که آثار فاخر و دارای محتوای غنی منتشر کنند و در این راستا تلاش بیشتری داشته باشند.

صاحب‌خبر -

منصور محبی، معاون فرهنگی و امور رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ایلام گفت: نقش ناشران در انتشار و تولید آثار فاخر ادبی و… بسیار مهم و تاثیرگذار است و مخاطبان از ناشران انتظار دارند در تولید و انتشار کتاب به غنا و محتوای عمیق آثار توجه داشته باشند.

وی با تقدیر از تلاش و همت ناشرانی که در حوزه تولید آثار فاخر تلاش می کنند، ادامه داد: مخاطبان امروزی از درگاه‌های بی شماری، اطلاعات و محتوا دریافت می کنند، لذا ضرورت دارد ناشران به عنوان یکی از ارکان مهم و تاثیرگذار توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، تمام تلاش و همت خود را در انتشار و تولید و آفرینش آثار فاخر به کار ببرند.

وی در ادامه با تقدیر از تلاش و همت مولفان در زمینه تالیف کتاب ادامه‌داد: مولفان آگاه، متعهد و دغدغه‌مند با تالیف و تدوین و انتشار آثار پرمایه و درشت محتوا با همکاری و تعامل با ناشران می توانند ضمن توجه به ذائقه‌های مطالعاتی مخاطبان، نقشی مهمی در بالابردن سرانه مطالعه در جامعه ایفا کنند.

معاون فرهنگی و امور رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: بخشی از سرعت افزایش سرانه مطالعه در جامعه به نوع آثار منتشرشده از منظر غنای محتوایی و جذابیت و مخاطب پسندی اثر ارتباط دارد.

مؤلف کتاب «شخصیت‌پردازی در رمان جنگ با تکیه بر پنج رمان برتر دهه هشتاد» ادامه داد: کتاب به عنوان یک ابزار موثر فرهنگی در انتقال دانش و افزایش بینش و خرد و اندیشه در مخاطب، می‌تواند بر جریان‌سازی فرهنگی و پویایی جامعه تاثیر فراوان بگذارد.

به گزارش ایبنا؛ بیش از ۴۰ ناشر در استان ایلام در حوزه چاپ و نشر کتاب، فعالیت دارند.

نظر شما